Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af varer, hjælp til toldbehandling

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

onelo:
Andreas : Synes du skal gøre hvad du selv synes er den rigtige. Hvis du kan klare alt det andet hvorfor ikke dette ?

Jeg vil godt sige, at jeg synes man skal vælge sine kampe med omhu, og som Andreas har formuleret sine spørgsmål og hans finden det komplet latterligt at det offentlige ikke har holdt i hånden hele vejen, så tror jeg Andreas kan ha masser af ting han er godt til, men at ex fortoldning er noget han skal tage hjælp til, indtil han kan det helt selv.

Det er DYRT at lave fejl hvis told/skat/moms finder man gør ting forkert - og netop i starten, hvor der ikke er en masse rod at rydde op i, er det for fornuftige penge, til at betale en for at hjælpe, både med fortoldning - og måske med bogføring indtil man helt selv kan

Just my 5 penny

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i fuldstædig samme situation og søger svar på det samme! :) Vil da hellere ikke bruge 2-300 kr. per forsendelse til en speditør! Får 5-10 leveringer også er vi oppe i 1500-2000,- hvilket faktisk ville få min virksomhed til at gå konkurs :) Ej, har flere penge bare ikke på min firma konto ;)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg får en del varer hjem fra USA, fra større og mindre leverandører. Jeg har helt droppet at få dem sendt med Postvæsenet - de ligger i toldbehandlingen i evigheder, og der er MEGET ofte fejl i fortoldningen. Når det gælder postvæsenet, er det min erfaring, at afsender skal skrive både butiksnavn og CVR-nummer på pakken, hvis den sendes med postvæsenet. Og husk så, at hvis du betaler momsen af en vare (dvs. den ikke er toldbehandlet rigtigt), kan du IKKE trække momsen fra i dit momsregnskab (og, jo, det har jeg spurgt SKAT om).

Så jeg går alting sendt hjem med UPS - der er fortoldningen en del af fragtprisen (op til 4 varelinier, derudover skal der betales et beløb pr varelinie).

Jeg vil til hver en tid holde med Ravn og Cookie, og bede professionelle folk løse de opgaver, de er gode til - så tager jeg mig af det, JEG er god til (og toldbehandling er ikke en af dem). Og som de andre skriver - hvis du vil have en forretning er det dit eget ansvar at sætte dig ind i reglerne. Du forventer vel heller ikke, at der er nogen, der fortæller dig om fartgrænserne, hver gang du kører på en ny vej?

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke lovligt, at importere ting som privatperson med henblik på videresalg :-)  Sørg for at få det ordnet - det er langt nemmere/sjovere end at lægge arm med Skat.

Det er dit ansvar som importør, at have styr på produktet og reglerne. - Ligesom med indberetning af moms osv, når du har CVR-nummer.

 

Fra Haslev
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Drengeting.dk Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas

Jeg vil anbefale dig at tage fat i Thomas Hagmann hos Seasun på tfh@seasun.dk De er erfarne speditører til både import og eksport og håndterer alle typer fragt, så de vil både kunne rådgive dig om hvilken type fragt der er bedst i hvert enkelt tilfælde, ligesom de kan sørge for at varerne bliver behørigt fortoldede og du ikke ender med et sort stempel fra SKAT. For som det altid er med SKAT, så uanset at du ikke anede noget om det, så hænger du altid selv på ansvaret i den sidste ende.

Mvh

Heidi / Drengeting.dk

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

De har jo lært det, så må man vel også selv kunne lærer det? Jeg har da en plan om at importere resten af livet, så ville da være fint at lærer?

Mvh Lasse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke:
De har jo lært det, så må man vel også selv kunne lærer det? Jeg har da en plan om at importere resten af livet, så ville da være fint at lærer?
Jo - men du behøver jo ikke lære det ved bare at importere at så opdage du ikke kan og lave fejl. Det er jo ikke resten af livet du skal ha hjælp, hvis du har tid selv - du skal bare kunne tingene - told moms regnskab basalt - evt købe lidt starthjælp - lige meget hvad -  inden det brænder sammen.

Lidt som at mange har lært at svømme, men det er ikke altid en god ide at lære det, ved at stå alene om aftenen, og hoppe i havnenSmile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Så det i sidder og siger er at vi skal gå ud og købe nogle vildt dyre sko, uden at prøve dem?

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas - Style Guy:

Så det i sidder og siger er at vi skal gå ud og købe nogle vildt dyre sko, uden at prøve dem?

Hvad snakker du om??? 

Du har spurgt råd her, det har du så fået.   At du så ikke vil bruge vores råd vi jo ikke gøre noget ved.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Lykke:
Jeg står i fuldstædig samme situation og søger svar på det samme! :)

 

Hvilken situation er det?  at dine vare er kommet igennem tolden uden at blive fortoldet? 

Side 3 ud af 6 (51 indlæg)