Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento hjælp søges!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg skal til at lave en hjemmeside til mine forældre, som har en butik. Butikken har lige pt. en meget dårlig hjemmeside, og jeg tænkte derfor (da jeg har en lille magento erfaring), at jeg ville lave dem en magento hjemmeside, med salg på.

Mit problem er dog, at SEO ikke lige er mit speciale, og de andre hjemmesider jeg har lavet har det været rigtig grimme (når man fandt dem på google - ved ikke lige hvordan man ellers kan forklare det).

Jeg mangler altså en der har noget erfaring med magento, som måske vil komme med nogle råd og kan svare på nogle spørgsmål omkring det - jeg vil selvfølgelig gerne betale for den hjælp/vejledning.

Håber nogen kan hjælpe mig, og hvis i ikke forstå hvad jeg har skrevet, må i meget gerne skriv så jeg kan uddybe det.

Mvh Alexander

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sælge dig et webhotel med cpanel, 1-click installer, 10GB plads, 100GB trafik/md. og telefonsupport.

Telefonsupport omfatter også magento og grundlæggende vejledning i seo.

Prisen 1.188 kr. inkl. moms pr. år. (svare til 99 kr./md.)

Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg på nogen måde "købe" supporten kun? Har nemlig hotel og domæne.

Hvis jeg nu vælger at skifte over til det webhotel du udbyder, vil det så kunne trække et magento template? Altså uden problemer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du kan ikke købe supporten uden webhotellet.

Magento shoppen hundetegn.eu ligger på samme server.

Tilmeldt 2. Nov 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du selv serverne stående hjemme eller er du "lejet" ind. Tænker lidt på data sikkerhed, hvad når du er på ferie, er der andre som kan tage over i dit fravær.

Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lejet ind på et webhotel, og ja der vil være nogen der vil kunne tage over i evt. ferie :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Serverne står hos hetzner.de og der tages backup, via ftp til backupenhed, hver nat og der opbevares en daglig, ugentlig og månedlig backup.

Jeg samarbejder med et andet firma, hvor deres tekniker kan tage over, hvis jeg skulle være ude af drift.

Jeg har en ekstern service der tjekker om serveren er online hvert 5. minut.

Tilmeldt 15. Nov 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, det virker meget hurtigt. Og supporten er meget inde i magento og kan svare på alle eventuelle spørgsmål? :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Supporten er mig. Jeg laver hjemmesider i Magento, så lidt ved jeg om det. Det er ikke sikkert jeg kan svare på alt, men jeg hjælper gerne med at finde en løsning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv HELT ny til både hjemmesider og magento, jeg oprettede min magento shop for et halvt års tid siden, og kan da bidrage med de erfaringer jeg har gjort mig (de har kostet meget tid :) )

1: Sørg for at opsætte hele hjemmesiden før du begynder at oprette en masse produkter. (For du kommer helt sikkert til at lave noget om med URL's eller lign. og så er det rart at have styr på det meste inden.)

2: Fjern "katagoristien i den URL til produkter" under magento admin. (Dette for at undgå DC)

3: Opret dine produkter som "Konfigurerbare produkter", hvis du altså f.eks har samme produkt i 2 størrelser eller 2 farver og lign. Hvis du opretter dem hver i sær som simple produkter, så vil det give en masse DC.

4: Sæt din hjemmeside til at hedde www.dinhjemmeside.dk og ikke dinhjemmeside.dk (Dette kan også gøres i admin tool).

Der er sikkert mange små andre gode råd, og nogle er måske uenige i mine :) 

Men håber det hjælper

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)