Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento vs Dandomain

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogle der har gode råd?

Vi skal til at opstarte webshop til vores fysiske butik og har styr på lager/økonomi styring, spørgsmålet er om vi skal vælge Magento eller Dandomain. Uanset hvad er vi uerfarne og skal have en indover der skal hjælpe med design og opsætning, når dette er på plads, skal vi selv stå for den daglige drift. Er Magento lige så let at arbejde med som Dandomain i forhold til oprettelse af varer, nedsættelser, nyhedsbreve, billeder mv.? Synes at have læst så meget om at Magento mest er for "hajer" og ikke nybegyndere, der blot skal have en "lille" webshop.

Håber nogle har et par gode råd og erfaringer de vil dele

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Magento kan rigtig mange ting og er derfor kompliceret at konfigurere. Når Magento shoppen er sat op, er det hurtigt at lære de daglige funktioner.

Magento er også Open Source, så du er ikke bundet til en bestemt leverandør, som med en Dandomain shop.

Vælg en leverandør med telefonsupport, så i ikke står alene med problemerne, når tingene driller.

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Når i er nybegyndere så hop over på en Dandomain. Jeg har en og jeg vil gerne hjælpe jer igang med det. Det er let at tilføje og fjerne produkter, og jeg står klar til rådighed, med til at starte det hele op.

Mange hilsner
Mads Herlev
Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hanne Holst:
Er Magento lige så let at arbejde med som Dandomain i forhold til oprettelse af varer, nedsættelser, nyhedsbreve, billeder mv.?

Hvis du alligevel skal lære et nyt system. - betyder det så noget hvilket  ?

Hvis det er en lille shop, hurtig igang, få produkter, ultra lille budget.... sådan mest "jeg har fået en ide og skal lige se hvad der sker"

Så gå igang med wordpress / wooCommerce. - Du kan komme igang for under DKK 5.000 inklusiv et template baseret design.

DanDomain udvikler for så vidt ikke længere på deres løsning. Så hvis du er tilfreds med det niveau du kan få nu. Og ikke ønsker at udvikle din forretning. Så er dandomain et billigt alternativt til magento. - Men det kommer _aldrig_ på niveau med et rent e-handels platform som magento.

Magento har forøvrigt taget 23% af de 1.000.000 største e-handels sites i verden på mindre end 4 år....

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Århus
Tilmeldt 8. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig respons og inputs:-)

Tror umiddelbart vi hælder mest til Magento, hvis den daglige drift er lige til at gå til.

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nils:
DanDomain udvikler for så vidt ikke længere på deres løsning. Så hvis du er tilfreds med det niveau du kan få nu. Og ikke ønsker at udvikle din forretning. Så er dandomain et billigt alternativt til magento. - Men det kommer _aldrig_ på niveau med et rent e-handels platform som magento

Ahh de udvikler nu løbende og kommer med opdateringer af shoppen - de har blandt andet et forum hvor man kan komme med forslag og ideer til fremtidig udvikling: https://dandomain.ideascale.com/a/panel.do 

 

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Greenen.dk:
Ahh de udvikler nu løbende og kommer med opdateringer af shoppen - de har blandt andet et forum hvor man kan komme med forslag og ideer til fremtidig udvikling: https://dandomain.ideascale.com/a/panel.do 

Den mest populære feature, der er standard i magento, har ligget i deres roadmap i mindst 1. år:

https://dandomain.ideascale.com/a/ideafactory.do?id=15889&mode=progress&discussionFilter=active

Alle 17 features er forøvrigt standard i Magento.

- Jeg må erkende jeg har svært ved at se udviklingen af nye features når de mest populære i deres roadmap har ligger over et år....

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Indrømmet det går ikke vildt stærkt, jeg ville blot pointere at de ikke er helt døde.. de er vist nærmere i dvale :)

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

I kunne også overveje at tage et kig på Shopify. Deres shop er både nem og brugervenlig og kan godt sættes op til danske betalingskort. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne

Ja, det er bliver skrevet meget omkring hvilke systemer er bedst og for at kunne bedømme det, har jeg kun et råd: test systemerne af ift. jeres strategi og behov. Der findes en 30 dages gratis demo til dem begge 2, hvor du og dine kolleger kan oprette produkter, indhold og billeder og tilpasse designet alt det I vil:

http://www.dandomain.dk/produkter/webshop-demo.html

http://go.magento.com/plans/

Jeg vil dog anbefale en dansk udbyder, da support og kundeservice kommer til at betyde mere om mere, da systemer lidt begynder at kunne det samme, hvis der bare er tale om de helt simple e-handelsfunktioner. Hvis du dog har en teknisk person inhouse eller er konsulent, bureau på side linjen, så tag evt. fat i dem :)

Mit bud vil dog til en hver tid være DanDomain, hvis bare du skal have en lille shop og skal afprøve online handel.

God fornøjelse

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)