Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fremstilling af prototype

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Egå
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  DisTech Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et produkt som jeg gerne vil have støbt i plastik. Er der nogle her som har prøvet dette, eller kender nogle som kan hjælpe.

Produktet er et bestik.

Mvh Jozza 

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Thisted
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 16
Fra  Idébank Thy Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Hvad skal du bruge produktet til ? Er det et støbeværktøj til produktion du mangler, eller er det prototyper du skal have lavet ?

Hvis det er protottyper er der flere muligheder -

En fræset udgave - man fræser dit emne ud af et stykke plastik.

En printet udgave - man printer dit emne i plast.

Et prøveværktøj - et simpelt støbeværktøj fremstilles, og man støber dit emne.

Alle kræver at du har en 3D tegning af dit emne.

Der er rigtigt meget forskel på priserne på de forskellige måder at fremstille prototyper på (mellem 1000 og 50.000kr. vil være mit bud afhængig af hvad du mangler), så du skal være bevidst om hvad det er du skal bruge prototypen til, i forhold til prisen.

Er du ude efter et produktions værktøj, og du har tegninger, er det bedste du kan gøre at kontakte 2-3 seriøse værktøjs magere.

Hvis du kan præcisere hvad du mangler, lidt mere konkret, vil det være nemmere at henvise dig til den rigtige hjælp. 

Hans

Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jozza

JesperDesign.com kan helt sikkert hjælpe dig - hvad enten det skal printes, fræses eller lign. 

Fra Egå
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 9
Fra  DisTech Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Mange tak for din fine besvarelse. 
Der er tale om en prototype af et bestik, som blot skal bevise at nogle fysiske forhold kan lade sig gøre.
Hvilke programmer skal 3D-tegningen laves i?

Mvh Jonas H 

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jozza:
Der er tale om en prototype af et bestik, som blot skal bevise at nogle fysiske forhold kan lade sig gøre.

Det lyder spændende! Kan du mon nøjes med en 3D visualisering i stedet for en fysisk model? I så fald er du velkommen til at kontakte mig.

Fra odense c
Tilmeldt 11. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til hvilket program det skal tegnes i, så er der mange. Dem jeg bruger og kender til er inventor og solidworks, tror ikke at det gør den store forskel, da 3d-printerne nok er sat op til de fleste.

Hvis du har brug for hjælp til at få tegnet produktet i 3d, kan du skrive en personlig besked til mig. Er under uddannelse som design ingeniør, så burde kunne hjælpe. Ellers er der firmaer som Damvig og davinci.dk de er specieliseret i prototyper og 3d-print.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nysgerrighed - har i nogen ide om hvad det ville koste at få tegnet en prototype. Eks. af et stykke bestik.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jozza

Nu ved jeg ikke lige med et besti - det er selvfølgelig ikke lige den største ting, men hvis det blot er en protootype, så kan jeg kraftigt anbefale at få produktet skåret i en 3D fræser - desværre kender jeg ikke lige nogen, jeg kan henvise dig til. Men der findes en del virksomheder, som tilbyder 3D fræsning - ellers så koster maskinen ikke alverden, hvis man skal have lavet mange prototyper førend du finder den endelige og korrekte form på dit bestik....

Blot et alternativt forlagt - 3D frænsing er ikke videre dyrt...

held og lykke med det, Martin

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Fra odense c
Tilmeldt 11. Nov 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke rigtig. Hvis du skal have en ingeniør til det er det nok rimelig dyrt. Men som studerende vil jeg gerne hjælpe for erfaringens skyld. Så hvis du har et produkt du gerne vil have gjort til virkelighed, kan du sende mig en personlig besked.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)