Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp mig, jeg skal løbe halvmarathon om 5 måneder - og hjælp andre samtidig

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej med jer

Jeg har fået den vanvittige idé, at jeg den 4. maj, skal løbe Lillebælt halvmarathon. Det kræver dels at jeg smider minimum 40 kg inden dag, men også at jeg samler ind til et godt formål. Jeg har naturligvis valgt at støtte julemærkehjemmene, det gav ligesom mest mening i min situation :)

Jeg har altså brug for jeres hjælp og jeg håber I vil være med. Jeg skal samle minimum 1000 kr. ind for at få lov til at deltage i løbet, så jeg er allerede i gang, men har brug for sås meget hjælp som muligt, og jeg håber meget på at kunne nå langt over 1000 kr.

Jeg har skrevet et lille blogindlæg om mit mål her http://www.denfededreng.dk/lillebaelt-halvmarathon-hjaelp-mig-med-at-hjaelpe-andre 

Som sagt håber jeg meget på jeres hjælp, men sidder I derude og tænker "hvorfor skulle vi hjælpe en totalt fremmed" så forstår jeg det godt. Men så kan I jo hive fat i mig på martin@spicyweb.dk og så kan vi evt. se, om ikke vi kunne finde ud af en lille deal, hvor jeg giver noget igen for jeres hjælp til mit projekt :) Det kunne være et link, et gæsteindlæg på mit firmas blog, på www.spicyweb.dk/blog eller hvad ved jeg :)

Jeg håber I er med og jeg nævner gladeligt jeres navn både her i tråden og på min blog, samt linker naturligvis også gerne til jeres sites hvis det ønskes :)

Ha en super duber dag ;)

 

Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 69
Fra  www.skimaske.dk Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

:0)

Jeg kan hjælpe dig lidt på vej til at komme ud og løbe på de meget meget kolde vinterdage. 

jul2012 giver dig 50 kr i rabat på http://www.skimaske.dk/ 

Held og lykke med projektet. :0)

Venlig Hilsen

Uffe Kjær

Indehaver skimaske.dk 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :)

Er jul2012 rabatkoden? Så vil jeg give den videre med din tilladelse :) 

 

Fra Hobro
Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Super fedt initiativ, respekt for det!

Jeg vil helt klart anbefale dig at kontakte Carsten Jacobsen herindefra (StrongPeople.dk), han må da om nogen kunne give dig en masse gode råd, og så bliver man virkelig motiveret af at læse hans blog.

Mvh. Mads Hansen

Mvh. Mads Hansen
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tillykke med projektet og den ambitiøse målsætning. Har du et træningsprogram du går frem efter? Og har du fod på hvordan man løber?

Den største udfordring for nye løbere er at undgå skader. Det kan du forebygge dels ved at løbe i korrekt fodtøj og afpasse træningsmængden.
Fodtøj: Find en løbebutik, som tilbyder løbestilsanalyse og køb dine sko der. Regn med 1200-1500 for et par sko. Forkerte sko leder direkte til skader.
Dernæst kan du med fordel læse lidt om løbetræning. Biblioteket og en Politikens løbebog er et fint sted at starte. Så kan du finde et løbeprogram enten på nettet eller på app (fx "træn med forsvaret"), som kan give dig struktur i træningen. Det kan dels holde en op på at huske passene i de kolde måneder, men det kan også hjælpe med at undgå overtræning.

God vind med projektet.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Tak :)

Ja, jeg har fundet et træningsprogram på motionslob.dk, halvmarathon på 20 uger (fra 0 km til 21 km - nybegyndere) og har været inde hos Løbexperten og få testet min løbestil og købt mig et par rigtig gode sko :)

Jeg er meget forsigtig med at få skader. Jeg har i forvejen lidt stive ankler og den ene er ret øm nu (så har tid hos kiropraktoren/fysioterapeuten på mandag) så jeg giver den gas på motionscyklen lige nu, hvor den så også får rigtig meget gas.

Jeg er desuden faktisk mere fokuseret på at smide så mange kilo så hurtigt som muligt. Ikke ved at sulte mig, men motion og så spise fornuftigt og så få kalorier som muligt samtidig med at jeg er mæt. Jeg tager bl.a. en proteinshake efter hver træning.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)