Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No cure no pay energiløsninger, hvordan kommer jeg ud?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er kommet i gang med mit firma, og har haft lidt småt at lave. Jeg lever lidt på mit netværk, men det er ret begrænset efter de enkelte tiltag er gennemført.

Desuden har jeg startet med adwords i går, og venter spændt på at se fremskridt der.

Det jeg laver er, at jeg finder tab i ejendomme i form af varme og el samt. brugsvand. Herefter beregner jeg besparelserne, og giver et tilbud som entreprenør på udbedring af dette. Finder jeg ikke nogle relevante/rentable besparelser er det gratis for kunden. - Ligeledes hvis De vælger ikke at gå videre med tilbuddet.

Mit spørgsmål er så, hvordan kommer jeg ud, og får fat i folk? - Har i nogen gode idéer?

Jeg har prøvet noget opsøgende via. mail, men dette fandt jeg ud af ikke var lovligt, og har derefter stoppet med at kontakte virksomheder via mail.

På forhånd mange tak

Philip Christgau - Energioptimering Nordsjælland

http://www.eons.dk

Fra Vissenbjerg
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  nemEDI Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip,

jeg checkede lige kort din hjemmeside, og den er pæn, men (efter min smag selvfølgelig) noget dyster i det; det ville jeg nok friske lidt op på.

AdWords er en god ide, men man kunne måske også komme ud og fange folk på udstillinger, messer osv. F.eks. er der på dyreskuet i Odense, hvor vi kommer med ungerne, ofte firmaer af din slags, der har en lille bod, hvor man kan komme og få en snak.

På vores lokale skole er der også en gang om året et "Julemarked" hvor lokale firmaer kommer og gør reklame for sig selv, mens der er noget underholdning for børnene; sådan noget knne der måske også være i dit lokalområde. Tilsvarende er der nogen gange "by night" åben i den lokale lille by hvor de lokale firmaer kommer og viser frem; det kunne der måske også være ovre hos dig.

Bare et par små-ideer.

God vind.

nemEDI leverer billige EDI løsninger til store og små virksomheder

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper. Tak for dine bud.

Mht til hjemmesiden kan jeg godt se hvad du mener. Jeg har prøvet at køre et gennemgående tema med koksgrå og blå, men der mangler noget liv af en eller anden art. Jeg skal helst ha taget nogen billeder, som jeg på en pæn måde kan fremvise som slides under referencer. 

Det er også mig der har været upræcis i min ovenstående besked, men det kundesegment jeg går efter er primært virksomheder og foreninger, da der her er mere fokus på driftsomkostninger, og større budget til gennemførelse af tiltag, alt efter om det er efterisolering eller etablering af vedvarende energi. Dog ville jeg ikke afvise rådgivning til privatpersoner. :-)

Men tak for dem, jeg vil prøve at se, hvad der er af lokale arrangementer i omegn og gøre brug af disse.

Vh. Philip Christgau

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg synes du burde del løsninger i 2 dele. Rådgivning og entreprenør delen.
Det er fair nok, at du ikke tager penge for rådgivningsdelen, hvis du ikke finder besparelsen. Til gengæld synes jeg ikke at det er fair, at kunden ikke betaler for en reel ydelse du giver. I princippet kan de tager din rådgivning og går til en anden entrep for at udføre arbejdet. Derudover skal du være opmærksom på rådgivningsansvar. For selv om du ikke tager penge for din rådgivning er du stadig ansvarlig og håber at du også har rådgivnings ansvarsforsikring som dækker.

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se hvad du mener. Hvis der kom en større sag ville jeg nok også tage mine forbehold, men i og med at det jeg tit møder er lysberegninger af 100-300 m2, ligeledes beregninger af etageadskillelser og facader. Det koster mig selvfølgeligt tid, men jeg er villig til at tage disse 'chancer' for at få en sag.

Det der også gør, at jeg tror at kunderne er loyale er, at alle beregninger er tværfaglige, og at kunden kun skal kommunikere med mig og ikke 10 underentreprenører.

Mvh. Philip Christgau

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Philip

Jeg har ikke så mange bud, men jeg tror det er meget vigtigt, at man får pressen med, hvis det er, at man skal få folk til at få øjnene op for energispild.

Med udgangspunkt i de projekter du allerede har lavet, så kunne du måske lave nogle beregninger over, hvor meget en almindelig familie vil kun spare ved at gøre det her. Det skal du dels skrive på din hjemmeside, derudover skal du også få nogle af dem til at sige det, helst ved hjælp af video, på din hjemmeside.

Det vil være endnu bedre, hvis du kan få pressen op for det her og hvis der er noget lokalpressen er interesseret i, så er det, hvordan man kan spare. Det er der altid salg i, så mon ikke de vil bringe det.

Endnu bedre ville det være, hvis du kunne få lov til at udregne energispildet på en skole eller på et rådhus eller lignende. Det vil du så kunne få en journalist til at dække.

Det er bare et par bud
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Nov 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du kunne blive 'venner' med nogen af de små håndværkere rundt omkring, de kommer meget ude ved folk og ser meget uden at de nødvendigvis selv vil lave noget af det.

F.eks. en murer er ude og mure væg op og lægger mærke til at der er gamle ruder og ingen loftsisolering.

Så kunne de evt. få procenter af enterprisen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

God idé. Der varierer selvfølgeligt rigtigt meget fra husstand til husstand, men man kunne godt tage udgangspunkt i det, og lave nogle overslag.

Det samme gælder presse/lokalavis. Jeg vil prøve at rette henvendelse.

Dog er det primært virksomheder og foreninger jeg går efter, men det private marked er vel bedre end ingenting. :-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Heller ikke nogen dum idé. Dette er jeg faktisk allerede i gang med. Har lidt blandet netværk rundt omkring, men geografisk set er mit netværk nok ikke så stort. Det er også lige med at finde dem med faglig stolthed og detaljesans. - På denne måde undgår man tvister mellem underentreprenør og slutbruger.

Mvh. Philip christgau

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit produkt er egnet til mødebooking, - hvis du vel og mærke selv gør det.

Hent en liste over relevante emner fra CVR.dk's databank, åbn den i excel og spørg om de er interesserede.

Det er ganske lovligt, og jeg er sikker på at fordi:

  • Det er no cure no pay og
  • det er dig selv der ringer ud

så vil du have en meget høj hitrate. Med andre ord skal du ikke ringe en hel dag for at få booket et møde med en interesseret potentiel kunde.

Hvis du er bange for at ringe, så skal du tage på kursus og lære det, det vil du ikke fortryde.

Hav en super dag.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)