Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop løsning skal jeg vælge?

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Molli Amalie Marcussen:

Jeg forstår udemærket hvad du mener. Men det er sådan lidt "hønen eller ægget" agtigt... For at få kunder (= indtægt) skal jeg have en flot hjemmeside. Men for at have råd til en flot hjemmeside, skal jeg have kunder.

Så derfor tænker jeg at jeg bliver nødt til at starte et sted. Altså der er pt ikke mulighed for at købe noget i prisklassen over 2000. Og jeg vil gerne igang nu (snarest):-)



Ja, sådan vil det jo som regel altid være i en startfase. Hvis økonomien er begrænset i en startfase, så tag evt et kig på vores system, hvor du køber din webshop på afbetaling. Så får du til gengæld et komplet design med fra start og 12 måneders support. Det er 100% open source så alt kan tilrettes.

http://wuuzuu.com/product-info.php?WEBSHOP-pid43.html

Fra Ringe
Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke såååå god til at forstå de forskellige koncepter, så kan du lige forklare mig hvad du mener med dette:

"Ja, man kan indtaste teksterne for de forskellige tags, direkte i vores administrationssystem"

Jeg ved bare at man kan lave SEO i højere eller mindre grad. Så "i hvor høj grad" kan man lave SEO hos jer?

(Håber du forstår hvad jeg prøver at sige):-)

Fra Ringe
Tilmeldt 14. Nov 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke koncepter, men "termer"...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Molli

Ja, man kan i høj grad lave SEO på en CloudSprout løsning. Udover standard funktioner, har vi nogle meget avancerede muligheder for at programmerer felter etc.

SEO, AdWords etc. er et enormt emne, som du kan finde en hel masse om både her på Amino og andre steder. Det kan være langhåret, at gå igang med. Mit forslag er at du begynder at bygge din shop, bruge lidt på AdWords (Vi kan give dig en 600 kr. kupon til Google), så du lærer mens du sælger, i min erfaring giver det langt de bedste resultater.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her er et lidt teknisk indlæg, men jeg syntes lige jeg ville korrigerer et par misforståelser.

Thomas:
Som Kirsten skriver, så har "de lukkede løsninger" en del ulemper, så snart du skal have noget ud over systemets standard, så er det enten nærmest umuligt eller voldsomt dyrt.

Det er både rigtigt og forkert, rigtigt fordi det gælder f.eks. for Scannet Webshop v.1. men det er forkert fordi der er andre af de lukkende systemer, som kan videreudvikles af andre end leverandøren. Det gælder f.eks. Scannet Webshop v. 2, Shopify og CloudSprout. Rent teknisk foregår udvidelsen via et indbygget programmeringssprog.

Thomas:
Du skal gå efter de såkaldte "open source" - hvor du har mulighed for at rette alt. I "open source" kan du få tilgang til alle filer og selv specielle ting i din shop kan udføres. Og i disse tider findes der rigtig mange folk, der kan lave specialtilpasninger.

Det er vigtigt at forstå at open source systemer, stortset aldrig ændres ved at man modificerer selve systemets kildekode. Fordi det ville være enormt dyrt, og fordi alle moderne systemer har en grænseflade, så man skriver op imod når man udvider det. Grunden til at man altid udvider, igennem grænsefladen er at det dels er meget nemmere, istedet for at man skal forstå hele kildekoden, skal man kun forstå grænsefladen. Samtidigt gør man det muligt at opgraderer systemet, uden at man er tvunget til at skrive sine ændringer ind i koden igen.


Men det sagt, så er der bestemt fordele ved open source, fremfor de lukkede systemer som vi snakker om. For både Scannet, Shopify og os selv.
F.eks. kan man ikke flyttet vores software til andres servere, det kan man med open source.

Når vi alligevel har valgt at kører closed source, så skyldtes det at vi mener vi kan leverer en bedre pris og kvalitet, med denne model.

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 313
Fra  Your Trade Agent Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mono.net eller golden planet. jeg kan så sige at jeg ikke prøver på at sælge dig noget i det jeg intet har med firmaet at gøre andet end jeg bruger dem til de 2 virksomheder som jeg har. Mono.net er simpel hvor imod golden planet  har mere ind i... 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Prestashop er meget fleksibel og nem at administrere

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, PrestaShop er sikkert nem og fleksibel, det er DanDomain sikkert også, men hvis man er nystartet med shops og ikke har viden om hvordan grafisk design skal udføres, så det skaber en fornuftig konverteringsrate, så er INGEN af dem hverken nemme eller fleksible.

Det er nemt at komme med bud, men det er altså ikke nemt for alle, bare at starte fra bunden med et system, hvor du dybest set får noget der ligner naboens og egentlig er ret primitivt rent visuelt. Så skal der smides store ressourcer efter, at få det til at ligne noget, der ikke er lavet hjemme på køkkenbordet - som desværre ses alt for tit.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Som Kirsten skriver, så har "de lukkede løsninger" en del ulemper

Jeg ville nu ikke nødvendigvis kalde det ulemper, men der er nogle begrænsinger, når man vælger et standard/rammesystem (som standardløsningerne er), men det er altså også mange muligheder. Men du har da ret, du kan fx ikke flytte menuen fra venstre til højrs side, men det kan jeg leve med. Til gengæld kan jeg selv lave ALT (også den grafik, jeg finder nødvendig) på min shop, hvilket i den grad begrænser mine omkostninger.

Og de fleste standardshops har altså mange muligheder for forksellige opsætninger mv, så man skal gøre sig klart, hvilket behov, man har. JEg kan se, at du også skriver, at man hurtigt løber ind i begrænsninger - det er en påstand, jeg ofte har set fra fortalere for Open source, men jeg manglser stadig at se relevante eksempler.

En anden ting ved en standardløsning, er at de oftest også er hostede, så man er fri for at bekymre sig om den slags.

@Lundsby: Jeg har ikke set din løsning, så mine kommentarer er mere generelle.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Jeg ville nu ikke nødvendigvis kalde det ulemper, men der er nogle begrænsinger, når man vælger et standard/rammesystem (som standardløsningerne er), men det er altså også mange muligheder. Men du har da ret, du kan fx ikke flytte menuen fra venstre til højrs side, men det kan jeg leve med.

Jamen det vil jeg da også betragte som en ulempe, det begrænser designmulighederne.

Kirsten E:
Til gengæld kan jeg selv lave ALT (også den grafik, jeg finder nødvendig) på min shop, hvilket i den grad begrænser mine omkostninger.


Ja, det kan man jo også i mange open-source-systemer

Kirsten E:
Og de fleste standardshops har altså mange muligheder for forksellige opsætninger mv, så man skal gøre sig klart, hvilket behov, man har. JEg kan se, at du også skriver, at man hurtigt løber ind i begrænsninger - det er en påstand, jeg ofte har set fra fortalere for Open source, men jeg manglser stadig at se relevante eksempler.


Du har lidt selv nævnt begrænsningerne - bl.a. designmæssigt.

Kirsten E:
En anden ting ved en standardløsning, er at de oftest også er hostede, så man er fri for at bekymre sig om den slags.


Tja, jeg ved ikke hvordan andre gør det, men i vores shopløsning er der skam hosting med i 12 måneder og året efter koster det så kr. 2000,- at forny det - hvilket er de årlige omkosninger i år 2.


Med venlig hilsen

Thomas

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)