Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Rank Checker (best practice). Jeg har brug for SEO erfaringer.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er løbet ind i et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig videre med. Det drejer sig om en stor (>15.000) bunke keywords, jeg skal have overvåget i Google DK. Dataene skal hentes ind i mit eget system, og for hvert keyword skal der laves et check en gang hver 30 dag. Jeg har kun brug for data fra den første side på Google.

Det som jeg leder efter, eller skal have konstrueret, er et bulletproof API.

Jeg er kommet frem til 3 mulige løsninger:

1 ) Jeg bygger min egen HTML grabber, der henter data fra Google. Det vil jeg helt ikke ud i, da det kræver løbende vedligeholdelse, og jeg kan forudse en masse problemer i samme.

2 ) Jeg har allerede bygget en løsning via Google Costum Search API, og så vidt muligt tweaket den til at være Google DK "agtig". Jeg synes dog differencen mellem mine søgninger, og søgninger foretaget på Google DK er for stor. Kvaliteten er simpelthen ikke god nok, men lige nu er den det bedste jeg har. Der er en egenbetaling på 5$ for 1000 forespørgsler. De første 100 forespørgsler om dagen er gratis. Det er okay. Fordelen ved at få denne til at virke, er kommunikation sker via et dokumenteret interface, hvilket i mine øjne er et kæmpe plus da det minimere risikoen for problemer fremadrettet. 

3) Ekstern leverandør af data. Findes der ikke en service/website/api, et eller andet sted, som kan løse mit problem? I bund og grund vil jeg gerne kaste et søgeord ud, og få rank data tilbage (for Google DK). Det gør ikke noget det er en betalingsservice. Alternativt noget software jeg selv kan installerer.

Som nævnt er løsning to mit bedste bud. Jeg vil gerne have jeres input, inden jeg afskriver de andre muligheder.

På forhånd tak :-) 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Måske Authority Labs API? De har i hvert fald rigtige danske resultater.

Tak for tilbagemeldingen. De tilbyder i hvert fald det jeg søger, så jeg har sendt dem en mail. 

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:

Måske Authority Labs API? De har i hvert fald rigtige danske resultater.

Men vil dette ikke give et forkert billede, når deres kald ikke kommer fra en dansk IP adresse?

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 379
Fra  Dansk Linkbuilding Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr

nr 1 kunne vi maske  bygge  et system til dig

Men hvis du hver 30 dag vil  have ord tjekket
kræver det jo at et script  går  i google for hvert eneste ord og tjekker dette
dette vil blive et rimelig stort cronjob?
Skal du have et  resultat for hvor dit domain er  placeret i forhold til keywordet?

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 100
Fra  redHOST APS Trendbazaar A/S Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det ikke bare være ranktracker og en spandfuld proxy servere?

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Lauge:

Erik Hamre:

Måske Authority Labs API? De har i hvert fald rigtige danske resultater.

Men vil dette ikke give et forkert billede, når deres kald ikke kommer fra en dansk IP adresse?

Det ved jeg ikke, men deres standard service giver korrekte danske resultater.
Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Rank Tracker fra link assistant kan sagtens løse opgaven for dig. 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 17. Jun 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Med risiko for at det er mig der er en spasser, har jeg haft lidt rigeligt problemer med at få Rank Tracker fra linkassistant til at køre stabilt.

Det fungerer ok i nogle perioder, og så dør det nærmest helt i andre, hvor det er umuligt at trække danske søgeresultater. Timouter ganske enkelt, eller bruger 1 time på at tjekke 6 ord.

Jeg har købt CAPTCHA key, kører med proxy rotation og human emulation, og det spiller stadig ikke...

Jeg kan på det foreliggende ikke umiddelbart anbefale det.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ExpressCMS:

nr 1 kunne vi maske  bygge  et system til dig

Det kan jeg også selv. Problemet med dette er, at det vil være afhængig af løbende vedligeholdelse. Alle data behøver ikke blive hentet på en gang, bare data for det enkelte ord må bare ikke være ældre end 30 dage. Der kunne passende hentes data en gang i minuttet, for hvert enkelt ord. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)