Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reelle udgifter til kontor leje

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nystartet som enkeltmandsvirksomhed, og er nu på udkig efter lokaler, men er lidt i tvivl om hvad den reelle udgift er. Et af kontorene jeg har kigget på koster  3.500 pr. mnd. Er det med, eller uden moms, og hvad vil den reelle udgift om måneden være?

Tænkte og håber, at I herinde kender til en god tommelfinger regel for hvad det vil koste.

På forhånden tak 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Med eller uden moms afhænger vel af om udlejer opkræver moms, det er der mange der ikke gør, så er der heller ingen moms at trække fra.

fællesudgifter og strøm mm. er også forskelligt for sted til sted, men lejer du et bord i et kontorfællesskab er det ofte inkl. alle disse ting dog uden moms og derved kender du 100% dine udgifter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46561
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

langt de fleste lejemål er der ikke moms på, men der findes undtagelser. Det er nok optimistisk at tro vi kan gætte hvad der kan være af ekstra omkostninger. Derimod ved ham du skal leje det af formentlig - hvad plejer varme at være per måned (afhænger jo af størrelse men mon ikke det er ca 50-100 m2 du lejer og så ca 800-1500 om måneden

Elektricitet kan jo afhænge af brugen, og der kan være fællesudgifter, rengøring, snerydning o.l. som kun udlejer kan give dig.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer:

- Depositum

- Fællesudgifter som kan være

    - vicevært

    - Varme

    - Forsikringer

- Strøm

- Øvrige forsikringer

- Varme (hvis det ikke er aconto - med i fællesudgifterne)

- Vedligeholdelse - også af udenomsarealerne

Hvor i landet er det?

Hilsen Morten

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 38
Fra  Lokalebasen.dk Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

På http://www.lokalebasen.dk/ kan du tjekke lejepriser for de størrelser du er interesseret i. Der er 3000 kontorer i hele Danmark. Alle lejepriser tillægges 25% moms medmindre andet er nævnt under lejemålet.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

drengestreg:

Jeg er nystartet som enkeltmandsvirksomhed, og er nu på udkig efter lokaler, men er lidt i tvivl om hvad den reelle udgift er. Et af kontorene jeg har kigget på koster  3.500 pr. mnd. Er det med, eller uden moms, og hvad vil den reelle udgift om måneden være?

Hvis det koster 3.500 kr. om måneden, så er den reelle pris 3.500 kr. pr. måned.

Der lægges som regel moms på erhvervslokaler, så prisen inkl. moms bliver 4.375 kr, men hvis du er momsregistreret, så gør det ingen forskel, om der kommer moms på. Den reelle pris er stadig 3.500 kr.

Dog vil du skulle betale de 4.375 kr. hver måned, men får efterfølgende momsen tilbage fra SKAT.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)