Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejlegården tabte...3F vandt!

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian
Tillykke med fødselsdagen ;-)

Er ikke helt enig. De må stadigvæk lave en masse blokader i anden sammenhæng.
Det er ikke kun at så udenfor. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Og her gik man og troede at der ikke var foreningstvang i Danmark...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ronni Larsen:
Tillykke med fødselsdagen ;-)

Tak for det :-)

Ronni Larsen:
Er ikke helt enig. De må stadigvæk lave en masse blokader i anden sammenhæng.

Jeg tror vi er enige, jeg vælger bare at fokusere på at 3F ikke har vundet kampen mod Vejlegården - de har bare fået rettens ord for at de godt må kæmpe.

Det er jo ikke sådan at Vejlegården er blevet dømt til at tilslutte sig 3F overenskomsten, de har bare ikke fået rettens ord for at selve den faglige kamp er ulovlig.
Til gengæld har de fået rettens ord for at en del af de metoder 3F har benyttet, er ulovlige.

Stor hilsen
/Brian 

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Det ER positiv. For hvis dansk lovgivning tilgodeser een forening frem for almindelige mennesker, arbejdsgivere, lønmodtagere, medlemmer af ANDRE foreninger eller organisationer, d.v.s. hvis dansk LOVGIVNING er DISKRIMINERENDE, så MÅ den laves om!

Dommens afgørelse vil bande direkte vej til lovændring!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

forpulede 3f, og forældet lovgivning, der skal ændres

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke være mere enig Flemming ;-)

Jeg ser det som 3F sejrer og iværksætteren intet opnår. (Jo god PR og sympati, men det varer jo ikke ved).
Hvis man virkelig mener han har sejret ved ikke at blive tvunget ind som medlem i 3F så har man de små briller på.
I det store perspektiv er der stadigvæk mange chikanerende ting han skal finde sig i som erhvervsdrivende da det er lovligt for 3F at udføre det.
 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvorfor vandt 3F? 

Retten har blot konstateret, at den danske arbejdsmarkedsmodel stadig gælder, og den er faktisk positiv på mange måder. Men retten har også afgjort, at selvom det er lovligt at demonstrerer, så er 3F mm underlagt den normale lovgivning. Det er da et positivt signal, da denne sag har fået så meget opmærksomhed! For jeg tvivler stærkt på, at 3F tør bryde loven ved en anden demonstration, når da der nu foreligger en dom, som der kan henvises til...

Så der er vel ingen vinder, eller også har begge sider vundet på hver deres område!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 23. Jul 11
Indlæg ialt: 25
Fra  Indiemondo.com Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Enig med Fashion-Seller. Det er vel ikke en sejer at få konstateret at status quo stadig gælder.

Jeg kan i det hele taget ikke forstå forargelsen over 3F. De gør præcist hvad de har lov til ifølge lovgivningen. Selvom dommen dog peger på et par steder hvor de er gået for langt, så er den overordnede konflikt fuldt lovlig. Hvis denne slags konflikter blev forbudt ville det blive et problem for den danske model som vi kender den. Jeg tror personligt at det ville blive første skridt mod afskaffelsen af den, hvilket ville betyde at mindsteløn og ferie pludselig skulle fastsættes af politikerne, hvilket hurtigt kunne ende med en løsning som både arbejdsgivere og arbejdstagere ikke ville være tilfredse med.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)