Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min erhvervslejekontrakt gyldig.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej,

Jeg har i 3 år lejede nogle lokaler til min virksomhed. Jeg har startet min virksomhed i disse lokaler og fået den til at vokse stødt, og den vokser forsat. Midt i denn positive udvikling er jeg dog blevet opsagt af min udlejer med kun 30 dages opsigelse.

Efter gennemlæsning af kontrakten har jeg opdaget at der faktisk står 30 dages opsigelse for begge parter. En kæmpe fejl, jeg ikke i sin tid opdagede det.

Mit spørgsmål er: Er det lovligt for udlejers side kun med 30 dages opsigelse. Syntes det lyder som meget lidt tid, da jeg ikke har mulighed for at finde andre lokaler så hurtigt. Ligeledes så er placeringen af disse lokaler også meget vigtige for den fortsattedrift af min virksomhed.

håber nogen kan hjælpe med et svar eller råd.

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Parlev Law Advokatanpartsselskab Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Letterman,

30 dage lyder som meget lidt, ogsaa selv om der er en udbredt aftalefrihed i erhvervslejeloven. Hvis jeg var dig, ville jeg goere skriftlig indsigelse mod opsigelsen med det samme. Normalt er det kun lejeaftaler om garager, stalde og lignende, som det hedder i erhvervslejeloven, der kan opsiges med 1 maaneds varsel.

Hvis opsigelsen ikke indeholder oplysning om dine rettigheder og oplysning om opsigelsesgrunden, saa er opsigelsen ugyldig.

At du goer skriftlig indsigelse mod opsigelsen betyder, at udlejer er forpligtet til at anlaegge sag ved Boligretten, hvis han oensker at fastholde opsigelsen.

Medmindre I har aftalt andet, saa er du endvidere berettiget til erstatning i forbindelse med opsigelsen.

Med venlig hilsen

Mette Parlev

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)