Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandler du non food produkter, der kommer i kontakt med mad, skal du registreres ved fødevarestyrelsen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 17
Fra  faktiskpraktisk.dk Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en nystartet webshop, www.faktiskpraktisk.dk hvor jeg forhandler praktiske ting til hjemmet samt ting, der er praktiske på farten. Vi forhandler også en stribe praktiske rejseartikler.

Jeg er via netværk blevet gjort opmærksom på reglerne omkring forhandling af non food produkter, der kommer i kontakt med mad. Jeg vidste overhovedet ikke, at det er et lovkrav at være registreret i fødevarestyrelsen, hvis du for eksempel sælger vandflasker og to go kaffe krus. Men det er tilfældet og synes lige, at jeg vil dele denne viden med jer herinde, for det kunne jo være, at der var flere butikkker - onlline som fysiske - der ikke kender denne regel.

Jeg vil i samme forbindelse anbefale www.cibis.dk, Cibis Fødevarerådgivning, som i den grad kan hjælpe med reglerne, indretningen af lager, at blivee registreret samt hvilke krav der er til analyser og dokumenter. Jeg er selv igang med et forløb med www.cibis.dk og er meget tilfredse med deres rådgivning. Ejerne af Cibis Fødevarerådgivning har mange års erfaring i fødevareministeriet.

Hilsner fra www.faktiskpraktisk.dk

 

 

 

 

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 17
Fra  faktiskpraktisk.dk Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

PS: Det drejer sig selvfølgelig kun, hvis du er første led i Danmark, der sælger varen. Det vil sige varer, som du ikke får fra Danske leverandører.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej.

Prøver du på at bilde os ind at alle isenkræmmere Osv..  Også skal betale til fødevare Mafiaen.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, at der findes non-food produkter, som kræver registrering hos FVS. - men det er ikke korrekt, at det gælder eksempelvis vandflasker og kaffe krus. Det omhandler sædvanligt forskellige biprodukter, der ikke direkte indtages.


 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)