Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp......jeg skal i retten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er blevet stævnet i forbindelse med en hjemmeside-bestilling. Nu skal jeg så igang med at udforme et svarskrift. Det primære bliver selvfølgelig at redegøre hvorfor jeg mener at kontrakten og aftalen ikke er overholdt.

Men udover det har jeg været udsat for meget urimelig behandling i forbindelse med inkasso. Modparten har ikke sendt rykkere og jeg har intet hørt på forhånd. Så her er inkassolovens §10 om god inkassoskik ikke overholdt. Derudover var der i de to første påkrav fra modpartens advokat lavet en "regnefejl" på 10000.-

Var jeg blevet bange nok havde jeg jo betalt og ville dermed være blevet snydt for 10000.- oven i det at jeg ikke har fået noget jeg kan bruge til noget.

Nå, men mit spørgsmål er så. Hvor stor betydning kan sagens forløb få i sidste ende. Skal jeg lægge ligeså stor vægt på det i mit svarskrift, som på selve kontrakt-brudet?

På forhånd tak

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Jun 11
Indlæg ialt: 76
Fra  Beskytter.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Telecarsten,

Jeg kender ikke svaret på dine spørgsmål, men jeg ville anbefale dig at få fat i en advokat!


Mvh
Rasmus 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er ideen i at sende en rykker til hvis det pågældende firma allerede ved at der en tvist om det aftalte. Så kan sagen alligevel ikke afgøres i fogedretten men skal byretten.

Det kommer så en dom på hvad der er aftalt og hvad der skal betales. Først derefter kører firmaet inkasso mod dig hvis du ikke betaler. At begynde at sende dig rykkere nu er kun med til at trække sagen i langdrag. Det har de ingen interesse i.

Så min konklusion er at holde dig til det sagen drejer dig om - det aftaleretlige, hvor du i dit svarskrift skal argumentere for at forudsætningerne for at hæve aftalen er tilstede.

Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Henrik Koudahl

Tror du har misforstået mig. De skal ikke sende noget nu. Jeg referede blot til sagens gang. Jeg sagde dengang fra og ville ikke betale for det ubrugelige arbejde de havde lavet "selvfølgelig ikke formuleret på den måde". Nå men jeg hørte intet i knapt et halvt år, før jeg fik et inkassobrev fra deres advokat. Hvilket ikke er lovligt. I brevet var, oven i købet, en åbenlys regnefejl på 10000.-

Her fik jeg fat i en advokat, som kontaktede deres. De sender en ny regning uden omkostninger til inkasso, men stadig med den mystiske fejl på 10000.-. Sammen med min advokat sender jeg en forklaring med 10 kritikpunkter/mangelliste og en henstilling til at de kun kontakter mig via min advokat. Herefter får jeg så regningen to gange til i min egen postkasse, dog uden de mystiske 10000.- på.

Femte gange jeg hører fra dem er via en person fra retten, der kommer med stævningen.

Tror jeg vil skitserer forløbet meget kort, hvor jeg vil gøre opmærksom på hvordan loven om god inkassoskik er brudt. Her med kopier af brevene, samt kopierne fra min egen advokat. Det største arbejde ligger vist i at dokumenterer selve kontrakt-brudet.

Tak for svar

 

Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Som du kan se i mit andet svar, har jeg haft en advokat på igennem forløbet. Da det er en småsag "under 50000.-" kan det ikke betale sig at lade en advokat fører sagen i retten. Bliver næsten lige så dyrt at vinde som at tabe.

Som jeg forstår det, er det ikke direkte strafbart at bryde inkassolovens §10, men jeg tænker at det måske alligevel kan blive til min fordel at modparten faktisk har gjort det. Hvis ikke? er der ingen grund til at bruge en masse tid på at dokumentere forløbet og lovbrudet.

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Telecarsten:
Her fik jeg fat i en advokat, som kontaktede deres. De sender en ny regning uden omkostninger til inkasso, men stadig med den mystiske fejl på 10000.-. Sammen med min advokat sender jeg en forklaring med 10 kritikpunkter/mangelliste og en henstilling til at de kun kontakter mig via min advokat
Du har jo allerede advokat på sagen... så kan set vel ikke tage ham mange minutter at udforme et svarskrift...

Henrik Koudahl:
det pågældende firma allerede ved at der en tvist om det aftalte. Så kan sagen alligevel ikke afgøres i fogedretten men skal byretten.

Lige præcis :-)

Karnovs note til rentelovens § 9b: Der er heller ikke rimelig grund til at rykke yderligere for betaling, hvis skyldneren efter den første rykkerskrivelse meddeler, at han ikke vil betale. Har skyldneren meddelt, at beløbet ikke vil blive betalt, fordi skyldneren ikke mener at skylde beløbet eller ikke er i stand til at betale, tjener det ikke noget formål at sende en rykkerskrivelse.

Hvis du selv laver svarskrift så er et par tips her:

Påstand:

Frifindelse

 

Sagsfremstilling:

Her redegør du for hele forløbet, og de fejl og mangler der har været ved det udførte arbejde, og den dialog du har haft med sagsøger for at få rettet/lavet en brugbar hjemmeside, og hvordan samarbejdet sluttede. Du kan også her nævne at du først modtager faktura et halvt år efter arbejdet er afsluttet (men drop det om inkassolovens § 10)

 

Anbrinender skal du formulere således:

at, der er indgået aftale mellem sagsøger og sagsøgte om at sagsøger skulle leverer en brugbar hjemmeside til sagsøgte

at, sagsøger aldrig har leveret en brugbar hjemmeside til sagsøgte

at, den af sagsøger leverede ydelse ikke lever op til det aftalte 

at, der er væsentlige fejl og mangler ved sagsøgers ydelse

at, sagsøger således ikke har krav på betaling.

at, du kan selv lave flere anbrinender, men det skal være et kort argument max 1 linie

 

Processuelle meddelser:

Retten anmodes om at udpege en en særlig sagkyndig, til belysning af fejl og mangler ved den af sagsøger leverede hjemmeside.

 

Håber dette var til hjælp.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)