Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har dk-domæne, overvejer com-domæne til engelske version af hjemmeside, hvordan gøres det?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en hjemmeside på dansk med dk-domæne. Vi sælger 90% af vores varer til Danmark men har mange udenlandske kunder også.

Hjemmesiden kan vises på dansk og engelsk.

Det gøres ved at bruge URLparameteren la=dk eller la=uk

Jeg ville gerne gøre det mere elegant.

Kan jeg bruge et .com-domæne i denne sammenhæng?

Jeg overvejer at lave den danske side køre på

www.minside.dk/da/     og den engelske på    www.minside.dk/en/   

da jeg har læst at det er en rimelig måde at gøre det på (med undermapper), når man ikke orker at registrere domæner i udlandet.

Giver det mening af registrere www.minside.com og lade den henvise til www.minside.dk/en/    ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

eller bruge minside.dk til den danske og minside.com til den engelske.

Jeg sidder selv med en rimelig stor kunde hvor siden findes på dansk, engelsk , tysk og fransk. Der har hvert sprog sit domæne.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ville være bedst, men så vidt jeg kan se giver det en del mere admininstration.

På den første måde kan jeg beholdet hele på et webhotel på en konto og bare styre det i mapperne.

Hvis jeg kører det helt separat på hver sit domæne, skal der så ikke vedligeholdes filer+kode 2 steder?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
Ja det ville være bedst, men så vidt jeg kan se giver det en del mere admininstration

Du skal alligevel skrive tekster, linkbuilde osv på hvert sprog. Så hvor ligger det ekstra administration? Måske skal du logge ind og ud 2 forskelllige steder. Men det kommer an på hvordan dit system er lavet.

Jesper:
Hvis jeg kører det helt separat på hver sit domæne, skal der så ikke vedligeholdes filer+kode 2 steder?

Det kommer meget an på hvordan det er lavet. For min kunde har de kun ét login men skriver de en tekst på dansk så skal den også oversættes hvis de vil det. Selve grundkoden findes kun én gang.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder interessant. Men hvor ligger så de kodefiler der benyttes på begge domæner?

Kan de øvrige filer på hhv. .com-siden og .dk-siden "se" fx fælles server-side-includes og den slags?

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Du kan sætte et Alias-domæne op for dinside.com og lade den pege på dinside.dk?la=en.

Når nogen så går ind på dinside.com, så er det den adresse som bliver stående i deres adressefelt,

men det er indholdet fra dinside.dk?la=en som bliver vist.

Det giver følgende fordele:

1) Det er langt billigere at have dinside.com som et aliasdomæne end at have et webhotel på det.

2) Du behøver ikke at vedligeholde to shoppingsystemer. Alt ligger på den danske side.

3) Du får et .com domæne, som har større genkendelseseffekt hos udenlandske kunder.

Du kan læse mere her: http://www.proisp.no/aliasdomene/ Jeg benytter selv proisp.no til den slags, men der findes helt sikkert danske udbydere, som er lige så gode. Spørg f.eks. der hvor du har købt dit webhotel.

 

- Søren.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha, ja det har jeg også tænkt på, men jeg troede kun man kunne linke til root-mappen på det oprindelige website.

Jeg bruger Azero og her

https://www.azero.dk/produkter/domaener/domainlink/

skriver de

"Du kan ikke holde en adresse i browseren hvis du vil linke til en mappe eller fil. Uanset om du har webhotel hos os eller ej."

Men jeg kan selvfølgelig starte med det og se om det virker.

Men kan jeg jeg så få sådanne adresser:

minside.dk?la=uk&product=999    eller blot    minside.dk/en/?product=999

til at se sådan ud?

minside.com?product=999

Det troede jeg ikke kunne lade sig gøre, men det ville ellers være en attraktiv løsning.

Alt hvad der ligger under minside.com ligger i virkeligheden i minside.dk/en/

Fra Middelfart
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  Maerk Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du frit kan bestemme adresserne selv, men jeg er ikke sikker.

 

Der er sikkert nogen her på forummet som er eksperter på dette?

 

- Søren.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan lige udspørge hosten lidt nærmere. Men det ville være en god løsning.

Fra Ringsted
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)