Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge bagsider med Apple logo

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino
Jeg går og tænker på at lave en webshop med covers til iPhone.
Tænkte på om man ikke kunne løbe ind i problemer når man sælger ting med Apples logo som man først og fremmest ikke har tilladelse til fra Apple men også at det ikke er noget Apple selv sælger (altså en form for kopivarer)
Jeg ved at alle andre kendte firmaer som iRep mm. sælger disse covers.
Er det lovligt?

Mvh. Alexander

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du kan være 99% sikker på problemer, ikke kun hvis der er logo - det er heller ikke lovligt at bare efterligne design uden logo, og masser tages i tolden og der er masser af problemer, så DON´T - det er klart IKKE lovligt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, ville også være underligt hvis der ikke var problemer med det.

Jeg tænker bare, både www.phonetech.dk, iRep.dk, www.ireservedele.dk ja jeg kunne blive ved.
Hvordan kan de køre som virksomhed og sælge de vare jeg beskriver uden nogle problemer?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 30. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander,

Fandt lige en trådgoogle, ved ikke om du har set denne (se nederst på siden, der er et relevant svar)
http://www.amino.dk/forums/t/174983.aspx#1179133

Ellers ville jeg ringe dem op, en ad gangen - og spørge dem ind til det, det værste du kan få er et nej :)
Jeg tror løsningen er at bestille no-names fra Kina - har hentet ting fra østen i tolden / lufthavnen, der var lidt papirarbejde og noget der skulle betales, men prøv at bestil nogle hjem og kom i gang - men du skal være opmærksom på konkurrencen, og bruge god tid på det inden.

Dbh

Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil jeg prøve at tage et kig på.
Virker bare underligt når der åbenlyst står at det er en kopi af Apples originale covers.
Der er endda Apples logo på - det er i øvrigt stort set alle på Google der dukker op på Google når man søger "iphone reperation" der tilbyder disse covers.
Derfor jeg kommer til at tænke på, om det mon på en eller anden måde ikke er lovligt?

http://www.phonetech.dk/shop/bagcovers/bagcover-med-glas---klasse-a6
"Hvis i prøver at læse beskrivelsen" 

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Feb 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er også rigtig mange der køre for stærkt eller uden sele....... det gør det ikke mindre ulovligt.

Ved at skrive her inde har du allerede tilkendegivet at det kan være ulovligt, vælger du så at sælge det aligevel, kan man sige at du har handlet i ond tro og bevidst snydt Apple, som du kan være 100% sikker på har alle rettigheder på designs og logoer.

Tilmeldt 6. Dec 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Men det er ikke mange der vælger at reklamere med at de køre uden sele og for stærkt. Mener bare, at det virker forvirrende når store kendte forhandlere af iPhone reservedele, overtræder så åbenlyst loven.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Vibrandt:
det virker forvirrende når store kendte forhandlere af iPhone reservedele, overtræder så åbenlyst loven.

ja hvis de ikke har tilladelse fra Apple er det mærkeligt, for apple er blandt de som ret hurtigt finder fakes(/copy products og slår super hårdt ned, så enten har de fået lov og det er originale købt gennem Apple (lige som Fona osv. kan sælge dem) - eller - de tager en meget klar risiko for at få fingrene noget så godt og kraftigt i klemme

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)