Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uberettiget P-afgift... hvad skal man skrive til dem?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej steinway.

Super nedern med en p-afgift, det er altid sure penge :) Når det er sagt, så skal du bede selskabet om at dokumentere deres krav. De har formentlig taget et billede, som du kan få tilsendt. Herefter skal du så kunne argumentere for deres billede er taget i en skæv vinkel eller er ude af fokus, så man ikke kan se der hvor p-billetten ligger. Naturligvis skal du underbygge dette mit dit billede, hvor man kan se billetten, din nummerplade og også omgivelserne. så man i et vist omfang kan konstatere, at de to billeder er taget på den samme lokation.

Har du betalt for din p-billet med kreditkort? Så kan du her få et godt bevis, hvis du sammen med din bank kan få et præcist tidspunkt, hvor transaktionen er foretaget.

Du skal ikke frygte inkasso. De må ikke sende sagen til inkasso, hvis du ikke er enig i deres krav. Og siden du har gjort indsigelse, så har du vist, at du ikke er enig, og sagen skal derfor i fogedretten.

P-selskabet er formentlig ikke interesseret i at sende sagen i fogedretten, hvis de kan se, at deres billede ikke er godt nok. Så mit bud er, at sagen falder dér (hvis altså ikke deres billede beviser, at du tager fejl Wink )

Hvis de sender dit et brev, så skal du nok acceptere, at det har retsvirkning og at de altså ikke behøver skrive til dig på email, blot fordi du frabeder dig brev. Stævningen kommer i hvert fald ikke på email :)

Lad os endelig vide hvordan det går videre!

Venlig hilsen

Charly

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for inputtene - jeg retter teksten lidt til så tonen bliver en anelse mere sober (omend "halvhjerner" nu umiddelbart tiltalte mig en smule) og så beder jeg dem om at dokumentere deres påstand.

Det er ikke den første parkeringsbøde jeg får, men det er den første jeg har fået hvor jeg rent faktisk ikke har gjort noget forkert og i så fald skal jeg nok finde tid til at følge sagen til dørs...

Update følger...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Povl Christian Bandholm:

De har det sure job, som nogen også skal tage sig af, men jeg har personligt meget svært ved at se hvor job tilfredsstilledelsen er..:-(

Måske er det at stå og se i spejlet om morgen, og tænke idag skal jeg gøre mindst 15 mennesker sure, og fustrerret... ha ha ha

Noget off topic, men tråden er jo ellers godt besvaret:

JA ha ha - og lokumsrensere, kloakmænd og skrældemænd - hvad ser de dog i livet. P-vagter - Dem må vi da se ned på.

De har jo ikke haft den indsigt som du Povl C, der har skaffet dig plads på samfundets solside. 

Personligt tror jeg, at ganske mange P-vagter ønsker sig i andre jobs, men sådan er samfundet. Der er ikke topjobs til alle, og en del af dem er nok glade bare at være i arbejde og kunne være med til at forsørge familien.

Min respekt skal gå både til dem der laver de jobs jeg også selv har kunnet fravælge, og til alle alle jer andre.

@ trådstarter du har jo en god sag, og med dit billede af billeten (og vel selve billeten som jeg forestiller mig man gemmer når man ser en seddel i forrudenSmile) + kontoudtog der kan vise du har betalt i automaten, så synes jeg bare du skal skrive det du selv foreslog, og så med sindsro se, hvor den fører hen. At p-selskabet ikke bare accepterer, hvis du klart viser de to dokumentationer, er lidt mærkeligt, men de kunne sikkert fortælle sjove historier om mange krumspring, så de kører nok en standardprocedure - indtil punktet hvor den skal til inkasso der nægtes, og først derefter kommer der en egentlig person ind og vurderer.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Min arbejdsgruppe og jeg har lavet et spørgeskema der tager 2min. at besvare. Det vedrøre det diskuteret emne om uberettig p-bøde. Jeg håber i vil hjælper os med nogle svar, også vil vi måske kunne hjælpe jer i fremtiden.

http://www.amino.dk/forums/t/181577.aspx

mvh.

Tilmeldt 5. Jan 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Min arbejdsgruppe og jeg har lavet et spørgeskema der tager 2min. at besvare. Det vedrøre det diskuteret emne om uberettig p-bøde. Jeg håber i vil hjælper os med nogle svar, også vil vi måske kunne hjælpe jer i fremtiden.

http://www.amino.dk/forums/t/181577.aspx

mvh.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)