Eller som vi andre profesionelle gør.
Vil du ikke uddybe den lidt?. Når du skriver hvad "Vi andre professionelle gør", lyder det som om du tror vi arbejder direkte på vores egne og kunders sites, bare med en backup i hånden, hvilket ikke kunne være mere forkert. Vi har en udviklingsserver som kun fungerer til udvikling og test af sites. Så vi gør nøjagtigt det samme som du gør, så jeg håber du kan se den formulering er lidt dum.
Men hvad du gør og hvad andre professionelle gør, ændrer ikke på min pointe om ALTID at have en backup ved hånden. Selvom man har testet at tingene virker, kan der stadig gå ting galt. Så inden man roder med opgraderinger, også selvom man har testet det andetsteds, så hav altid en backup ved hånden, inden du begynder at rode med dit live site.
Jeg ved der er mange der glemmer det. Hver gang der er større opdateringer får vi altid henvendelser fra folk der har opgraderet og som står med et ødelagt site. Heldigvis har webhotellet ofte en backup der kan lægges tilbage, men jeg har oplevet webhoteller der ikke har, og så står personen lige pludselig med et større problem.