Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtrædelse af registreret varemærke?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 02:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige brug for lidt hjælp/vejledning.

Vi har gennem et års tid importeret og solgt et officielt og originalt produkt fra deres fabrik i Asien. For nylig har en virksomhed i Sverige registreret varemærket i EU, selvom de også blot har været distributør af produktet.

Betyder det nu, at vi ikke kan sælge det produkt mere, nu da de har registreret varemærket?

Umiddelbart har varemærket ikke været registreret i EU, før den svenske virksomhed gjorde det. Man kan man blot registrere et allerede eksisterende navn, som ejes af en virksomhed i asien og har været produceret i et år, blot fordi det ikke var registreret i EU?

Fabrikken meddeler, at de ikke har solgt rettighederne og at alle har lov til at sælge deres produkter når man har en aftale med dem. De har endda udstedt et officielt dokument, hvor vi anderkendes som distributør i norden. Men hvad hjælper det, når den svenske virksomhed har registreret varemærket?

Håber i kan hjælpe. 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 03:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke give dig et svar, men prøv evt. at forhøre dig hos patent og varemærkestyrelsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Verden er delt op i flere zoner, og et firma fra Asien har ik automatisk rettighederne til et navn i Europa, blot fordi deres produkter hedder xxx i Asien. De skal ansøge rettighederne til EU, og hvis dette ik er sket, så kan andre firmaer frit og omkostningsfrit ansøge om disse rettigheder...

Nu er det meget sparsomt med info i dit indlæg, men hvis firmaet fra Asien ik har ansøgt og fået rettighederne til EU, så ejer det svenske firma fra nu af navnet, og du må ik markedsføre produkter i det pågældende navn uden tilladelse fra det svenske firma. Og firmaet i Asien kan sige og mene, hvad de vil, men det ændre ik på det fakta, at rettighederne tilhøre det svenske firma...

Så enten skal I få produceret varerne i jeres eget navn (private label) eller også skal firmaet i Asien ændre navnet på de varer, som fremover skal sendes ind i EU...

Ovenstående gælder selvfølgelig kun, hvis det svenske firma er i samme branche/branchekode, som jer og den asiatiske producent. Eksempelvis på en bilfabrikant godt kalde deres biler for ææble og en fødevarer producent kalde deres varer for ææble... To forskellige brancher, og derfor er en registrering ik gældende for begge, med mindre det ene firma ansøger om navnet i flere brancher (dette koster selvfølgelig yderligere $$$)...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion / det afgørende er jo hvilke vareklasser det svenske firma har registreret navnet i.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Fashion / det afgørende er jo hvilke vareklasser det svenske firma har registreret navnet i.

Enig... Jeg kunne ik huske navnet, så jeg kaldte det branchekode

Men sælger de samme produkter, så må man formode, at registreringen er sket i de nødvendige og dertilhørende vareklasser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo så overveje om der skal gøres indsigelse mod registreringen (læs om man har råd til at føre en sag).

Normalt vil patentmyndighederne undersøge om navnet bruges andre steder i Europa og af hvem. Men ja - tag en snak med dem der har ansvar for varemærkeregistrering i Danmark. De er til for at hjælpe dig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Man kan jo så overveje om der skal gøres indsigelse mod registreringen (læs om man har råd til at føre en sag).

Normalt vil patentmyndighederne undersøge om navnet bruges andre steder i Europa og af hvem. Men ja - tag en snak med dem der har ansvar for varemærkeregistrering i Danmark. De er til for at hjælpe dig.

Jeg tvivler på at en indsigelse vil ændre noget. Trådstarter er en forhandler, og derfor har trådstarter intet med selve mærket at gøre. Det er producenten i Asien, som bør lave indsigelsen for at beskytte sine europæiske forhandlere, men det er nok tvivlsomt, at de vil gøre dette... Især pga omkostningerne forbundet med en indsigelse og evt sag...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så følgende scenarie kan altså ske:

Jeg er fra Kina. Jeg opfinder et produkt og giver det et produktnavn jeg selv finder på. Navnet er aldrig brugt før.
Jeg producerer selv produktet.
Jeg registrerer kun varemærket i USA og i Asien.
En virksomhed og forhandler (som jeg sælger produktet til) registrerer uden at jeg ved det mit opfundne navn som varemærke i EU.

Dermed sikrer denne virksomhed sig, at de er de eneste i EU som må sælge MIT eget opfundne og eget producerede produkt?
Jeg må ikke engang selv sælge mit produkt i EU?

Kan det virkelig passe? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46482
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

der kan ske det, at I kommer i skænderi om hvem der opfandt/designede det som det drejer sig om. Det sker jo absolut at to uafhængigt af hinanden designer noget. Lidt afhængigt af hvad det er, men har du haft det ude i EU og i det hele taget, i verden - så er der generelt 3 års designbeskyttelse, helt uden registrering - registrering kan forstærke og gøre en del lettere og holdere mere end 3 år - men taler vi ex mode og den type, registrerer meget få

http://ip-guiden.dkpto.dk/design/beskyt-dit-design/international-designbeskyttelse.aspx 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

WBB12:

Så følgende scenarie kan altså ske:

Jeg er fra Kina. Jeg opfinder et produkt og giver det et produktnavn jeg selv finder på. Navnet er aldrig brugt før.
Jeg producerer selv produktet.
Jeg registrerer kun varemærket i USA og i Asien.
En virksomhed og forhandler (som jeg sælger produktet til) registrerer uden at jeg ved det mit opfundne navn som varemærke i EU.

Dermed sikrer denne virksomhed sig, at de er de eneste i EU som må sælge MIT eget opfundne og eget producerede produkt?
Jeg må ikke engang selv sælge mit produkt i EU?

Kan det virkelig passe? 

Det korte svar er ja... 

Det er derfor, at man skal registrere et varemærke world wide så tidligt som muligt i processen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)