Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg min ide ud over rampen???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Østjylland
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino iværksættere..

Jeg har som så mange andre fået en ide som jeg gerne vil sætte i værk.

Ideen er et website der omhandler netværk, lidt som Amino, dog med en hel anden tilgang (og målgruppe)

Jeg har fået ideen fra mit hoved til papir eller retter sagt powepoint show, således ideen kan pitches til andre.

Men for hvem?? hvor går man lige hen og får sparring og gode råd og får et skub i den rigtige retning??

hvordan kommer jeg videre??

På forhånd tak

Thomas

 

 

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Du kan jo starte med at dele idéen her på Amino, og så få lidt feedback til at komme i gang med. Nogle vil nok også anbefale dig at skrive en forretningsplan, hvilket er et godt værktøj for dig selv til at få stillet de relevante spørgsmål i forhold til idéen.

mvh

Tobias

Fra Østjylland
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Tak for svar.

Er lidt forsigtig med at fortælle for meget, du ved :-)

Men jeg kunne godt bruge lidt indspark til hvem man tager fat i hvis man vil have vurderet sin ide, mest sådan face to face. Forretningsplan mv. skal nok komme.

Det er mere om selve ideen, sparring om den mv.

mvh.

Thomas

 

 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas:
Er lidt forsigtig med at fortælle for meget, du ved :-)

Hvis du ikke kender nogen du kan gå til og ikke har pengene til at betale for det, bør du fortælle det til alle, også her på Amino. Det er fuldstændig ligegyldigt om folk hører din ide, da slutproduktet altid bliver meget anderledes end den oprindelige ide. Andre har allerede haft samme ide som dig alligevel, de har bare ikke gjort noget ved det.

Hvis din ide (og dine egne kompetencer) er god nok, vil du nok kunne finde en samarbejdspartner herinde fra. Men du finder ikke nogen, hvis du ikke tør fortælle ideen.

Det der med at 'vi holder møde og du skal skrive under på NDA for at høre min hemmelige ide', glem det. De slags møder er, i min erfaring, spild af tid i 99% af tilfældene.

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det overhovedet nødvendigt at snakke med nogen? Hvorfor vil du snakke med noget? Skal du bruge kapital eller blot klappes på skulderen og blive fortalt at det er skide fedt, eller det modsatte?

Min fremgangsmåde er måske overilet, men jeg gør følgende:

Får ide -> Finder ud af hvor jeg er -> Finder ud af hvor jeg skal hen -> Laver budget -> Finder ud af hvor stor en del af opgaven jeg kan løfte selv -> Finder ud af hvem der kan resten i den bedste kvalitet og til bedste pris 

Har jeg de likvide midler, går jeg i gang, har jeg ikke, skal de enten fremskaffes eller ideen forkastes.  

Fra Østjylland
Tilmeldt 14. Jan 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Har godt hørt om dise fortrolighedserklæringer, det er både godt og skidt og ikke uenig nok mest skidt, MEN.

Når man nu som jeg nok mest er den administrative type der har fået en (måske) god ide, så kan det godt være lidt svært at handle på den, så derfor famler jeg lidt her i starten.

Men super input i kommer med. Har også set lidt at amino tv som inspiration. De siger lidt det samme som essensen af hvad der bliver svaret herinde.

Tak herfra.

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)