Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytning af side, hvordan og hvorledes med SEO?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi har fået sat en ny webshop op på et andet domæne, hertil vil jeg så gerne pege det gamle domæne hen på vores nye webshop. Er der noget bestemt jeg skal gøre mht. SEO og evt. andet jeg skal have styr på?

Den nye webshop ligger på en anden server.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lave en 301 redirect fra hver enkelt gammel side, til hver enkelt ny side. Dette kan gøres via en htaccess fil hvis du benytter en linux server.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Klaus,

Ja det er sørme vigtigt at dette bliver gjort korrekt. Som der er sagt tidligere, skal der laves en 301'er fra hvert enkelt af dine gamle sider imod de nye versioner af siderne.

Hvilke shopsystemer er der tale om? - og eventuelt hvilke kodesprog?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Hvilke shopsystemer er der tale om? - og eventuelt hvilke kodesprog?

Det burde da ingen forskel gøre i forbindelse med en 301. Ingen grund til at gøre det mere besværligt end nødvendigt. Der er bare at tage de gamle urls og smide dem ind i filen sammen med de nye. Uanset shopsystem og kodesprog.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Christian Kaiser Franksøn:

Det burde da ingen forskel gøre i forbindelse med en 301. Ingen grund til at gøre det mere besværligt end nødvendigt. Der er bare at tage de gamle urls og smide dem ind i filen sammen med de nye. Uanset shopsystem og kodesprog.

Det er jo lidt svært at hjælpe Klaus med at lave de her redirects, hvis man ikke ved hvilken server han kører på - og evenutelt om hans tidligere platform har en endnu nemmere måde at gøre tingene på. Så jo. Jeg vil da klart sige at det er essentielt at vide, hvis vi skal hjælpe ham videre her fra ;-)

Nå men til Klaus, så er der her en god side fra Google omkring domæneflytning: https://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=83105

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Den gamle shop køre på magento som er php. Ja ved ikke lige selv så meget om det så tænkte det nok var bedst at skrive her inde :)

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus:

Den gamle shop køre på magento som er php. Ja ved ikke lige selv så meget om det så tænkte det nok var bedst at skrive her inde :)

Så du skifter fra en Magento platform? Må jeg spørger hvorfor?

Er de nye URL'er på dit nye site ens med de gamle?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:

Christian Kaiser Franksøn:

Det burde da ingen forskel gøre i forbindelse med en 301. Ingen grund til at gøre det mere besværligt end nødvendigt. Der er bare at tage de gamle urls og smide dem ind i filen sammen med de nye. Uanset shopsystem og kodesprog.

Det er jo lidt svært at hjælpe Klaus med at lave de her redirects, hvis man ikke ved hvilken server han kører på - og evenutelt om hans tidligere platform har en endnu nemmere måde at gøre tingene på. Så jo. Jeg vil da klart sige at det er essentielt at vide, hvis vi skal hjælpe ham videre her fra ;-)

Nå men til Klaus, så er der her en god side fra Google omkring domæneflytning: https://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=da&answer=83105

Nu har hverken shopping system eller kodesprog noget som helst at gøre med hvilken server han kører på. Det er jeg også ret sikker på du godt ved. Han siger han har php, og så må han have en linux server. Det eneste der er at gøre er at lave en simpel 301 fra alle de gamle url til alle de nye. Om han så gør det via en intern funktion eller en htaccess fil er ligemeget. Min erfaring fortæller mig dog at den slags gøres bedst med en htaccess fil. Det er ikke sikkert at en intern funktion i hans platform vil understøtte en redirect for evigt.

Og ja php giver et vink til servertype, men hvad hvis han havde sagt html !

Min point er uanset hvilken server, og hvilken kode hans side er lavet i. Så skal der laves en 301.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores nye webshop er også på en Magento platform, så skifter bare til en billigere server. Planen er at det gamle domæne skal sættes til at pege på den nye server, hvor den nye webshop ligger :).. så har www.partypimp.dk som er den gamle også vil jeg gerne lave det domæne om til at pege på den nye server

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Kaiser Franksøn:
Nu har hverken shopping system eller kodesprog noget som helst at gøre med hvilken server han kører på. Det er jeg også ret sikker på du godt ved. Han siger han har php, og så må han have en linux server.

Modsiger du ikke dig selv lidt her?

Men der skal laves en 301 redirect fra den gamle url til den nye. Hvis urls hedder det samme så er det kun domænenavnet der skal skiftes. Så burde det være en nem sag i .htaccess hvis der kørers Linux.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)