Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansøgning om sygedagpenge for selvstændig maler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det være rigtigt, når en selvstændig maler, som har en sygeforsikring, skal have en OCES virksomhedssignatur for at søge dagpenge til sig selv, der er ingen ansatte i firmaet. Tidligere var der et skema, der skulle udfyldes og indsendes, men nu kræves det,  at man anmelder sygdommen på nettet og til det kan man ikke bruge sit personlige NEM-ID !   men skal åbenbart købe en OCES signatur hos NetsDanID, som koster 3.125 kr incl moms. hvis man kun er syg i en uge, er det jo næsten mere end man får udbetalt i dagpenge. Kan det mon være rigtigt? er der mon nogen, der har erfaring med det?

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man er gået væk fra de fysiske skemaer, og nu mener jeg, at indberetningen skal ske via internetsiden NemRefusion, http://www.nemrefusion.dk/. Som jeg forstår det, skal du bestille en "NemID medarbejdersignatur", også selv om du er selvstændig og ikke har nogen ansatte. Denne er så knyttet til din virksomhed og ikke til dig personligt. Du kan bestille en her: https://www.nets-danid.dk/produkter/medarbejdersignatur/bestil_medarbejdersignatur/. Jeg mener ikke at det koster noget.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget :)

Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Nikolaj. Jeg troede heller ikke, det kostede noget, men vedkommende, bestilte signatur i maj og kunne ikke få det til at virke - kom så til at sende en bestilling af 6 gange !! men det virkede stadig ikke, vedkommende fik til sidst hjælp til udfyldelse af sygemeldingen - men da var der allerede gået en uge - og hun gik derfor glip af en uges dagpenge. Ikke nok med det - her i sidste uge kom der en regning fra Nets på 18.750 kr. til betaling senest 11. januar!!!

Så stakkels maler - håber at finde en løsning på den store regning!! (og så har hun slet gjort brug af signaturene).

Tilmeldt 19. Dec 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg kigget lidt mere på det, og jeg vil mene, at en såkaldt medarbejdersignatur skulle have været nok - men jeg kan forstå, at det ikke hjælper særligt meget nu. Men der er vist også andre, som har haft problemer med NemRefusion og i øvrigt NemID...

Håber også at der bliver fundet en løsning på den store regning, da den virker meget urimelig!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 6. Dec 12
Indlæg ialt: 23
Fra  nem-HR Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, at det er en medarbejdersignatur, der skal benyttes til indberetning af de fleste offentlige ydelser - og IKKE en virksomhedssignatur.
En medarbejdersignatur er gratis hos Nets. Dog er det, eller kan være, lidt besværligt at få bestilt og aktiveret den digitale signatur.

hos nem-HR hjælper vi virksomheder med refusion af offentlige ydelser såsom sygedagpenge, barselsdagpenge, elevrefusion (AER/AUB), VEU-godtgørelse, løntilskud m.m.
Vi assisterer ligeledes med oprettelse af digital signatur i det omfang det er nødvendigt.

Ønsker du hjælp til indberetning og ansøgning om refusion, kan vi kontaktes på tlf.: 31 155 155, på mail: info@nem-hr.dk.
Du kan også læse mere på www.nem-hr.dk

Mvh
Thomas Falther
nem-HR

Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Fra  Fredelund Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej nem-HR (eller andre der kan hjælpe)

Jeg tror i princippet godt jeg selv kan finde ud af at anmode om refusion via NemRefusion, problemet er bare at jeg ikke har rettigheden. 

Jeg er direktør i eget firma, så der er kun mig til at tildele rettigheder (til mig selv!).

Jeg går ind i Nemlogin/brugeradministration, men ved tildeling får jeg svaret 'Der er ikke tilknyttet en administrator for organisationen'. Fint nok, men hvor går jeg ind får at oprette mig selv som administrator?. Og logger jeg på som virksomhed eller medarbejder (medarbejder signatur)? 

Håber på lidt hjælp før deadline for at anmode om refusion er udløbet (!??/Arghh!!!!!!)

Dbh, Lisette

Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 37
Fra  regnskab-nu.dk ApS Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Det fordi du skal have fat i nemid og få dem til og tilmelde dig det offentlige da privat og offentligt ikke hænger sammen, men nemid kan hjælpe dig

Michael

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)