Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fancy navn til ny virksomhed

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

AHatProduction:

Der findes noget der hedder Hoodfella, men ikke hoodfellas?

Kartoffel, kartoffel. 

''Oh Snap'', er mit bud. Det er fortællende, et udtryk man kender, kækt og smart.  

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere bud? 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes der kommer en masse gode bud til dig, flere som du sagtens kan bruge.. Mit råd til dig er, at navnet ikke er specielt vigtigt men derimod markedsføring og branding af navnet.

Har du styr på regnskab, moms, registrering, levering, betingelser, hjemmeside osv? Synes det bør komme før et navn og i den proces skal navnet nok dukke op.

Ellers vil jeg sige, at Oh Snap er virkelig godt..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

KennM:
Jeg synes der kommer en masse gode bud til dig, flere som du sagtens kan bruge.. Mit råd til dig er, at navnet ikke er specielt vigtigt men derimod markedsføring og branding af navnet.

Eh... Navnet er vigtigt. Hvor nemt vil det være at brande en shop med "det-lange.navn-som-ingen-nogensinde-kommer-til-at-huske"? Korte navne bruges ofte til det branding, fordi det er nemmere. Coca Cola, Pepsi, Apple, Windows, IBM osv, det er kort, nemt og lige til. Et navn er ret vigtigt.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg skriver, er jeg i den absolute start fase. Efter min mening er det meget vigtigt at jeg finder et navn, eller kan jeg ikke tænke på designs, hjemmeside, logo og alt det der. Det er derfor jeg vil starte med at finde et navn. 

Jeg mener tværtimod at navnet er noget af det vigtigste, navnet skal lyde godt, og det er navnet som folk husker dig for. Fx. Hvis du vil fortælle en ven om mærket. Så navnet er meget vigtigt 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas:

KennM:
Jeg synes der kommer en masse gode bud til dig, flere som du sagtens kan bruge.. Mit råd til dig er, at navnet ikke er specielt vigtigt men derimod markedsføring og branding af navnet.

Eh... Navnet er vigtigt. Hvor nemt vil det være at brande en shop med "det-lange.navn-som-ingen-nogensinde-kommer-til-at-huske"? Korte navne bruges ofte til det branding, fordi det er nemmere. Coca Cola, Pepsi, Apple, Windows, IBM osv, det er kort, nemt og lige til. Et navn er ret vigtigt.

Nu overdramatisere du også. Selvfølgelig skal man ikke finde på et navn af den slags du nævner, men om det er Oh Snap, Hooodie, Boink eller andet af den slags betyder ikke noget som helst.

Trådstarter nævner at han ikke er begyndt i nu, hvorfor jeg blot foreslår at han begynder på alle de andre ting som at finde en leverandør - undersøge webhotel - webshop løsning - registrering - budget - CVR nr og alt det andet, så skal navnet nok komme! Men man vælger at fokusere på navnet i starten, da det er sjovt at finde på og de andre ting måske er lidt kedelige.

@Trådstarter: Hvorfor kan du ikke lave en hjemmeside i forhold til design og opsætning? Det har navnet da ingen indflydelse på..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:

Jonas:

KennM:
Jeg synes der kommer en masse gode bud til dig, flere som du sagtens kan bruge.. Mit råd til dig er, at navnet ikke er specielt vigtigt men derimod markedsføring og branding af navnet.

Eh... Navnet er vigtigt. Hvor nemt vil det være at brande en shop med "det-lange.navn-som-ingen-nogensinde-kommer-til-at-huske"? Korte navne bruges ofte til det branding, fordi det er nemmere. Coca Cola, Pepsi, Apple, Windows, IBM osv, det er kort, nemt og lige til. Et navn er ret vigtigt.

Nu overdramatisere du også. Selvfølgelig skal man ikke finde på et navn af den slags du nævner, men om det er Oh Snap, Hooodie, Boink eller andet af den slags betyder ikke noget som helst.

Trådstarter nævner at han ikke er begyndt i nu, hvorfor jeg blot foreslår at han begynder på alle de andre ting som at finde en leverandør - undersøge webhotel - webshop løsning - registrering - budget - CVR nr og alt det andet, så skal navnet nok komme! Men man vælger at fokusere på navnet i starten, da det er sjovt at finde på og de andre ting måske er lidt kedelige.

@Trådstarter: Hvorfor kan du ikke lave en hjemmeside i forhold til design og opsætning? Det har navnet da ingen indflydelse på..

Navnet skal da passe med designet på logoet, og siden. Hvis man hedder noget med blomster, kan man da ikke have en hjemmeside med biler. If you know what i mean? 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sælge tøj, så jeg kan virkelig ikke se problemet.. Men det er helt op til dig selv, jeg giver blot mit råd og kan stadig ikke se, hvordan dit design kan være anderledes hvis din virksomhed hedder Oh Snap, Hooodie, Boink, Spoonk eller andet af den slags!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM:
Du skal sælge tøj, så jeg kan virkelig ikke se problemet.. Men det er helt op til dig selv, jeg giver blot mit råd og kan stadig ikke se, hvordan dit design kan være anderledes hvis din virksomhed hedder Oh Snap, Hooodie, Boink, Spoonk eller andet af den slags!

Hvis det hed Boink, skulle man måske have noget med en fjeder, hvis man hed Spoonk, skulle man måske have noget med noget spunk? Navnet, designet, og logo'et skal have en sammenhæng, eller virker det ikke seriøst, og det virker kludret. Der skal være en rød tråd, mellem det hele. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt fint hvis du synes det.. Jeg er på ingen måde enig, da jeg ikke som forbruger forventer at der skal være en fjeder blot fordi man hedder noget lignende Boink.

Så hvis man hedder noget med Owl i sit navn, så er det altså useriøst hvis man i sit design eller logo ikke har en ugle? Tror du har et forkert billede af, hvad forbrugerne forventer af design i forhold til koblingen af virksomhedsnavn..

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)