Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uretmæssigt stævnet

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære brugere,

Jeg beklager at (mis)bruge dette site, da jeg har en forespørgsel på mine egne private vegne, og ikke for min virksomhed. Men hvis der er nogen der kan hjælpe, tager jeg imod med kyshånd!

Situationen kort: Jeg tilmeldte mig for ca. 6-7 måneder siden et abonnement hos et forlag for et blad. 3 numre og et pulsur for 69 kr. Afmeldte det igen, desværre telefonisk. Jeg har ikke modtaget flere blade end de 3, og jeg har ikke hørt fra dem siden. Som det skal være.

Så modtog jeg et brev fra et advokatfirma om at jeg skydte 1000 kr., og da jeg ikke havde reageret på deres henvendelser ville jeg blive stævnet hvis jeg ikke betalte vedlagte girokort inden 30/12-12. Vedlagt var også et eksempel på den stævning jeg ville modtage.

Nu er jeg ikke bange for byretten, jeg er betjent og har været i retten tusindvis af gange, men jeg aner ikke hvad jeg står overfor ved et civilt søgsmål. Hvis de har alle mulige dokumenter at lægge frem, og jeg blot kan sige: "Jeg har intet på skrift, men jeg har betalt for de 3 jeg har modtaget, og ikke modtaget flere", hvad så? Kan se på trustpilot at der er rigtig mange der føler sig ramt af både forlaget og deres advokatfirma. Er der nogle gode råd til hvordan man håndterer sådan en situation?

På forhånd tak! :)

Til Admin'en der slettede mit indlæg før: Jeg har fjernet alle firmanavne. Beklager at have forbrudt mig mod reglerne. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej keen4,

Jeg deltog i din debat tidligere og synes da du fik svar på dit spørgsmål inden tråden blev lukket.

Behøver du lave endnu en tråd omkring præcis samme emne og spørgsmål?

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg nåede ikke at se nogle svar før en admin slettede tråden for ikke at være "i godt humør". 

Hvis der kom nogle guldkorn du nåede at se vil jeg meget gerne have dem ridset op?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå for pokker, det var da ærgerligt.. Kan ikke huske alle svarene - men mit lød på, at firmaet med meget stor sikkerhed har optaget din samtale og du derfor kan bede dem om, at finde den frem, og dermed påvise at du har afmeldt abonnementet.

Hvis de ikke har en samtale, så står du ikke specielt stærkt i sagen men kan prøve at kontakte inkasso firmaet og snakke med dem omkring problematikken.

Mit sidste råd ville være, hvis andet ikke lykkes at betale pengene og komme videre - nyd julen!
Oftest skal du dog forvente at denne typer sager meget meget sjældent kommer i retten.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, rigtig irriterende at tråden blev slettet når jeg på mail kunne se der var flere der svarede!

Tak for det, 10 % af mig har lyst til at gøre netop det, da det kun er 1000 kr. Men så igen, at et firma bruger så ufine metoder at de på trustpilot er kendt under "mafia metoder", "rocker metoder" og lignende, gør at jeg får lyst til at trække en streg i sandet!

Jeg ringer til forbrugerklagenævnet i morgen, og håber de har en løsning. De må trods alt kende til firmaerne.

Tak for hjælpen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du bare ringet til omstillingen tvivler jeg på de har optaget den, og kan du huske den præcise dag - og står der noget om hvordan du skal opsige på det første du betalte - Oftest ender den ikke for retten hvis du tager den godt op med dem OG siger du aldrig har modtaget noget - Den kan gøre det og det kommer du jo ikke i riber af for det beløb som du jo kan betale hvis du taber en sag. Spørgsmålet er hvor meget man vil ærgre sig gennem jul og nytår for 1.000 kr - det er i høj grad et temperament spørgsmål.

Fremover, hvis du siger ja til 3 blade for at få et ur eller andet - så vær opmærksom på at de generelt skal opsiges så det kan bevises = tag indleverings kvittering på posten eller email med kvittering, og overvej om ikke det er lettere at sige nej tak lige fra starten - den slags tilbud ender altid bare med at man glemmer at sige op

Blad firmaer har tonsvis af kunder der siger de aldrig har fået bladet, men har lister der viser de troligt hver måned er udleveret til distribution, som jo så kan være svigtet, men sjældet i mange måneder, så - JEG siger NEJ, til alle blade, aviser, tv kanaler og andet der tilbyder mig gratis start

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke lade være med at benytte mig af gode tilbud en anden gang. Men en anden gang vil jeg have hovedet med mig, og få alt på skrift, og BEHOLDE alt på skrift. Jeg har haft en dårlig vane med at smide ud.

Jeg er ikke i nærheden af at huske de gange jeg ringede til firmaet, så jeg tror du har ret i at det er en dead end.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

For at gøre en lang historie kort, er det en kamp du vil køre og bruge en masse tid på ?, jeg ville lukke den nu og så har du fred i sjælen

jeg ville ikke bruge krudt på en sådan.

Er helt sikker på du ikke ryger på et sådan tilbud igen :-)

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel melde firmaet for vildledende markedsføring..?

Venlig hilsen
Milos

Tilmeldt 11. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 3 (21 indlæg)