Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hej all - nu kan alle meget nemt designe apps for alle platforme og demonstrere det til andre i vores nye NinjaMock.com :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle  -. Vi er en gruppe på 4 super ninja  udviklere som har  haft et problem :)


Vi udviklede apps i privat for sjov og for venner, og så var det problem at få prototypen/mockup op så hurtig som muligt, og ikke mindst problem at kunne vise det og lade andre kommentere det.
Så prøvede vi diverse tools og tænkte det kan vi måske gøre bedre :)

I starten var det blot en ide og joke, men det endte med mere.
Projektet startede med en enkelt fil index.html men eskalerede i fuld skala projekt med mere end 250 klasser og over 90.000+ linjer kode (ekskl. tredjeparts biblioteker).


So lavede vi ny dansk startup Ninjamock.com - som er en new  online designer tool for alle,  for skitser og prototyper for alle platformer, samt web design page linking og demos. Projektet er skrevet helt i JavaScript og HTML5, server side - på ASP.NET MVC.

Efter et halvt år er det nu live i beta,  og Android og Windows8 controls kommer om ikke så længe samt endnu bedre collaboration muligheder.
Vi har selv brugt nogle tools før som ikke var perfekte for UX/App design, så fik vi lavet denne cloud app for at hjælpe alle som ønsker at arbejde med hurtig prototyping og app mockups design

.
Der er full support for vector grafik i et super fed miljø,  med både napkin og clean style,  samt er det muligt til at dele sit arbejde med andre ved at sende link til telefon og afprøve app på phone eller vise det i en web emilator, så kan modtagere afprøve og kommentere det.
Under projektet fik vi uvurderlig erfaring i udvikling af store applikationer i JavaScript.

Tips: Der er mulighed at bruge standard controls i app'en som vi har kodet, linke dem i dynamiske sider(ubegranset),  og vise det på en en phone aller web i phone emulator. Der er mulighed og uploade eget grafik, og gemme det som My assets, til fremtidig brug(tip: Chrome supportere drag and drop af elementer fra desktop til app'en grundet HTML5    :)  ).

Vi synes at det er nemt at arbejde med Ninjamock , og at alle kan nu frit designe apps i vores tool, og meget snart for alle platformer inkluderet Windows8 controls :)

Det som vi håber er at i vil prøve den og give os så meget feedback som muligt. :)


Vi siger tak for alt feedback vi få så vi kan gøre denne app bedre hurtigst muligt. :)

tak

 

Mvh
NinjaGuru1 :)

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ninjamock.com

Tilmeldt 16. Nov 12
Indlæg ialt: 56
Fra  Unikatt Skrevet kl. 01:43
Hvor mange stjerner giver du? :

*Følelsen af at sidde og ikke fatte hvad jeg lige har læst*

Kan du på dansk og kort fortælle mig hvad jeg kan bruge det til?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var skrevet på dansk men hurtigt ;)

 

Det du kan bruge den til er f.eks.

hvis du er privat:

- Designe din app nemt uden kode og linke sider dynamisk og presentere det på en iPhone

- lade andre kommentere dine desing sider

- Vise til udvikler  prototype uden en linie kode hvad du har tænkt dig.

- Selv teste din app ide som om det er lavet uden at kode, også teste direkte på telefon

- Tilføje din grafik elementer og bygge egne bibliotekker af design elementer

 

Hvis du er virksomhed som laver apps:

- Hurtig udvikle kundens ide til wireframes(Napkin) eller clean design og være enige ved hjælp af funktion til at kommentere hvert side hvad der skal gøres fra usability side

- Lade dine grafikkere addere færdig grafik som skal bruges i app når den er færdig og demo the real thing for kunden uden stadig at koden er skrævet.

- Når kunden har så godkendt det kan developer se hvordan alle sider er linket med hinanden(flow) samt se grafik ig hvor på siden grafik skal være i app-en

 

Så der spares meget tid før det udvikles. :)

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke prøvet det endnu men vil kigge på det når jeg kommer ind på kontoret. Men et af de store ønsker jeg har til sådan noget er at man kan få designet ned som fil man kan bruge til at arbejde med i appen.

Eks. Titanium Developer bruger javascript så der kunne I lave javascript filerne til de forskellige views. Det bør vel heller ikke være svært at lave xib filer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

 

Tak for feedback

Kan du forklare lidt mere med at få design ned som fil (pring, gemme eller eksportere) eller mener du at du gerne vil importere en grafik fil (upload grafik)?

 

Tak fordi du kikker på det

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

dm98101:
Kan du forklare lidt mere med at få design ned som fil

Ja... hvis jeg sidder og designer en iPhone app derinde og jeg bruger Titanium Developer (http://docs.appcelerator.com/titanium/latest/#!/api/Titanium.UI.Button) så gider jeg ikke sidde og tælle pixels men så kunne det være rart hvis jeres system kunne eksportere det man havde lavet til javascript.

En knap laver man på denne måde:

var button = Titanium.UI.createButton({
   title: 'Hello',
   top: 10,
   width: 100,
   height: 50
});

Der findes ingen GUI editor til Titanium så der vi jeres kunne få rigtigt mange kunder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det muligt at eksportere sin projekt med Jason. Hvis du logger ind på ninjamock.com og opretter et projekt, gemmer dit arbejde så kan du når du skal åbne din projekt igen eksportere det som jason med alt kode som er bygget i app'n :) og importere det i andre tools.

 

Du skal være logget på og gemme et projekt en gang så kan du eksportere det.

 

Mvh

M.A.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

dm98101:
Nu er det muligt at eksportere sin projekt med Jason.

Smukt arbejde :) Nu er det nemmere at skrive et program der kan konverterer det til det nødvendige kode :) I får et stooort plus herfra og jeg skal allerede igang med en app.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)