Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Weblog som markedsføring af Website

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har som bekendt oprettet en weblog som kan ses her:
http://www.thorborg.dk/blog/blogger.html


Den driver faktisk mere end 30 mennesker ind på mit website hver dag og det må siges at være ok.
Jo mere jeg skriver, jo flere besøgene kommer der.
Jeg har valgt at bruge: http://www.blogger.com  som er ejet af Google, ud fra devisen om at den nok ikke bliver ringere indekseret end konkurrenternes og det må jeg sige holder stik.

Så hvis man har mod på at dele lidt erfaringer med omverdenen via en blog, kan det faktisk med tiden give et ganske godt "afkast"

Dbh Martin

 
Tilmeldt 1. Apr 05
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis Google lægger mærke til at et sites indhold ændres tit, vil den automatisk indeksere siden noget oftere.

Fx indekseres http://www.smartlog.dk/about.php ikke særlig tit, men det gøres http://www.smartlog.dk/all.php.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, blogs kan være yderst effektive. Blogger.com synes jeg dog har alt for mange begrænsninger i forhold til det jeg som regel gerne vil lave. Som oftest bygger jeg simpelthen det system der skal bruges, da en blog grundlæggende set er et untroligt enkelt CMS :)


Personlige blogs kan være fantastiske- "corporate" blogs er ofte forfærdelige!
En af faldgrupperne ve blogs er hvis de mister den spontantitet, friskhed og ligefremhed som gør dem spændende at læse. Hvis det bare ender med en gang str''ømlinede og politisk korrekte nuheder for hovedkontoret dør en blog, efter min mening. En blog skal have holdninger, personlighed og pondus. Jeg synes at mange flere virksomheder burde give betroede medarbejder lov til at lave sådanne personlige blogs. Naturligvis skal de ikke plapre løs om fortrolige interne ting, men man skal heller ikke låse dem så meget fast i regler og begrænsninger, at bloggen bliver kedelig.

 

Når bloggen så er oppe skal man naturligvis huske at gøre den tilgængelig i RSS format (helst i alle de vigtigste versioner RSS1, RSS2 og ATOM) og naturligvis tilmelde disse XML-feeds til de mange kataloger der optager den slags.
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

 

Jeg var inde og høre dig i torsdag om E-handel. Det var et smadder godt oplæg du lavede og fantastisk dejlig handligsorienteret! Det gav mig meget - tak for det.

 

Du omtalte Scannet og Dandomaine som gode, men ikke de bedste i forhold til at vælge en e-handelsløsning, der er søgesideoptimeret i forhold til google.  Hvilke løsninger vurderer du er bedst i forhold til søgesideoptimering  ? Hvilke løsninger er både googlevenlige og overkommelige i pris ?

 

Jeg er i gang med at få mit lille firma op at stå i konkurrence med nogle meget store på markedet . Så jeg slås med synlighed og lange beslutningsprocesser i virksomhederne og KK .  Jeg rådgiver om arbejdsmiljø og har firmaet Sensio - arbejdsliv ergonomi stress. www.sensio.dk  E-handel er ikke noget man bruger i denne branche så jeg ser masser af muligheder.

 

de bedst hilsner

 

Sanina

 

 

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Fra  3KINGS Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener man skal passe lidt på med disse blogs. Der er for tiden en hype om at alle skal have blogs. Personligt har jeg haft adskillige og har droppet dem igen fordi det kræver meget arbejde. Efter min mening skal følgende punkter være opfyldt for at man kan få succes med sin blog:

 


  1. Viden - hvis du ikke ved hvad du skriver om så spilder du folks tid. Det er lidt ligesom når folk der har været på et "Introduktion til HTML"-kursus begynder at skrive online tutorials om hjemmesidedesign, det holder ikke!

  2. Man skal sørge for at afsætte den fornødne tid. Når man skriver en blog er det ikke nok at bruge 15 minutter om ugen

  3. Det kræver et godt fortællegen at være blogger så folk gider læse budskabet, yderligere skal man bruge tid på at gennemlæse sine indlæg jeg gider f.eks. ikke læse en blog der er fyldt med dårlig grammatik og stavefejl.

  4. Vær bevist om at alt hvad du skriver kan og vil blive brugt i mod dig.


Der er sikkert mange andre punkter og kriterier der skal opfyldes :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)