Hej alle iværksættere Jeg er igang med at skrive mit bachelor projekt omkring SAS. Her prøver jeg at beskrive hvordan virksomhedens image er nu om dage. Vil i være søde og behjælpelig med at besvare mit spørgeskema, så gør i mig en stor tjeneste! I kan finde spørgeskemaet på linket her: http://www.surveymonkey.com/s/5QYRFNT Tusind tak på forhånd og glædelig jul til alle :-) |
Spørgeskema om SAS
- 1
F.eks. Spørger du om man har oplevet forsinkelser med SAS. Man kan kun svare ja eller nej. Hvis man aldrig har rejst med SAS så vil svaret være nej, og du vil ikke kunne sige noget om, hvor mange der oplever forsinkelser. Hvorfor spørger du ikke om, man har rejst med SAS, så du kan sortere dem fra der ikke har? |
Så har du modtaget et svar herfra :) |
One Stroke er en ny maleteknik som både er spændende og udfordrende.
Rigtigt Emil, og det var også godt hvis man spurgte hvor ofte. Jeg har i 40 år rejst ca 2 gang om ugen- alt fra indenrigs til asien/Usa med SAS og det er klart, at jeg vil svare, at jeg hr haft dålige oplevelser, alt andet var tosset - men der vægtes ikke hvor meget den der svarer har brugt selskabet |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Emil: Nu går undersøgelsen på image. Selvom jeg aldrig havde fløjet med SAS, kan jeg stadig have et billede af selskabet som dannes af medier, bekendtes erfaringer etc.. Dette image tæller IMO også. Hvis medierne altid omtaler noget negativt, hvis jeg får det frarådet fra bekendte etc., ville jeg nok vælge en anden udbyder af den pågældende vare eller service. Coockie: Jeg syntes at jeg svarede hvor ofte jeg fløj (kan ikke huske om der blev spurgt til hvor ofte med SAS). |
Nej, spørgsmålene tvinger dig til bestemte svar, hvis du ikke har fløjet med SAS. Se f.eks. dette: 5. Have you ever had a flight delayed when travelling with SAS? Du har valgmulighederne ja eller nej. Hvis du aldrig har fløjet med SAS, så kan du kun svare "nej". Der bliver ikke spurgt om, du opfatter SAS som et selskab med der flyver til tiden. Der bliver spurgt om du rent faktisk har oplevet forsinkelse, når du rejser med SAS. Det er meget svært at bruge den data til noget, når du ikke ved, om folk har svaret nej, fordi de ikke har fløjet med SAS eller fordi de bare ikke har oplevet det. Enten burde man tidligere spørge om, man har fløjet med SAS, så man kan se baggrunden for svaret eller også bør man indføre svarmuligheden: "jeg har aldrig fløjet med SAS". Som Cookie også er inde på, så ville det også være meget fornuftigt at indsætte et spørgsmål omkring, hvor ofte man har fløjet med SAS og måske, hvornår man sidst fløj med SAS. Det samme gælder i øvrigt med mange af de andre spørgsmål. Præcis samme problemstilling med: 6. Have you ever had any unpleasant moment caused by the rules or personnel of SAS? Hvis du ikke har stiftet bekendtskab med SAS, så er eneste logiske svarmulighed igen nej. |
Det er i øvrigt en meget god idé, at vise spørgeskema'er og interview guides til vejlederen, når man skriver bachelor. Kvaliteten af den data man får er meget vigtig i forhold til, hvor god rapporten ender med at blive. Jeg vil sige, at det er det vigtigste sted, at bruge tid med sin vejleder. |
Jeg bøjer mig du har ret. For mange spørgsmål er specifikt møntet på at man har fløjet med SAS. |