Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hej amino. Hjœlp til en engelsk opgave. om booms and bust

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino

Jeg sidder her med en opgave, og jeg har lidt problemer med at finde frem til hvad jeg kan skrive. derfor tœnkte jeg måske der var nogen venlige folk her på amino som ville hjœlpe med lidt ideer. min opgave er 

1.what are the courses of the booms and slumps in the financial system?

What are the factors that will influence, how long it is before the next cyclus begins.

Da jeg gå på en business school og ikke rigtigt har haft noget med macro økonomi at gøre i lang tid, har jeg lidt problemer med at finde frem til hvad jeg kan inkludere. indtil nu har jeg skrevet om 

Hyman Minsky og han supply af penge, som en skaber til et boom og bust. Har også skrevet om manias, panics og crash, hvor der er en vild efterspørgelse efter et eller andet asset, som folk flokkes om, derefter skaber det en bubble som udløser en panik tendens hvor folk sœlger ud, som så medføre et kollaps. men je syns jeg mangler at forklare fundamentale faktorer til en boom bust. men må indrømmer jeg ved ikke hvad jeg kan skrive om her.

Venlig hilsen    

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Står der ikke noget i jeres bøger om lige netop det der? Det lyder jo umiddelbart som en opgave der lægger op til anvendelse af en helt konkret teori, mere end praktiske erfaringer. Og det lyder da som om du er lidt på vej med ham Hyman Minsky, kan det ikke bare uddybes lidt?

Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for besvaret, og jo de ligger op til at vi kan bruge en model og snakke om den, men som alt andet her i verden, handler det jo om jeg gør det en lille smule bedre end mine andrestuderne. jeg ville meget gerne bringe det de fundemental faktor ind i opgaven, som keynes snakkede om, hvad angår ligevœgts punktet i en økonomi, som også har indbygget muligheden for et boom bust forløb, har brugt det meste af natten nu, og fundet frem til en del gode ting, men er stadig en smule usikker på hvad jeg helt kan skive om. i forhold til fundementale forhold og store udsving. aka. hvad grunden er. hvis det giver mening. holder lige denne her tråd åben så hvis der kommer en macro Geek online :) 

Men igen mange tak for besvaret. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)