Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man få SU i udlandet hvis man starter på et privat universitet?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg spørger egentlig fordi jeg har fået den mulighed at kunne studere på et privat universitet i udlandet- det betyder også at der skal betales og da prisen er rigtig høj kom jeg i tvivl om hvorvidt der udbetales SU ved sådan et ophold på et privat universitet?

Jeg håber virkelig at der er nogen her som kan hjælpe mig

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke SU-styrelsen er stedet at spørge? Det kommer nemlig an på, hvilken uddannelse, der er tale om.

/Marianne

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo Marianne. Nu er det jul og de har sikkert ferie osv. osv. også er det nytår.. tror ikke rigtigt at de er tilgængelige pt. Men det er Psykologi-studiet. Altså der står at der kan gives SU til hele uddannelser i udlandet, men hvorvidt det også gælder for et privat universitet er spørgsmålet. tænkte her måske var en som vidste ngt til det.

Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DKTR

Hvad mener du med et "privat universitet"? De fleste universiteter i udlandet koster jo penge, er det det du mener? Eller koster alle universiteter ikke penge ;)? Tror jeg nok de gør.


Du ved godt at du selv skal betale gildet? - Hvis du gør det, og uddannelsen er godkendt, så kan du godt få SU ved siden af.

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er universiteter som koster penge. Man kan betale semestrene på afbetaling - så jeg havde i tanken at kunne betale ngt af det med min SU. Det er da muligt?

vh-

Tilmeldt 8. Dec 12
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DKTR

Du kan selvfølgelig tage din SU med til udlandet. Dog skal det opfylde nogle af krav:

Det skal være en overbygning til en uddannelse du allerede har taget i Danmark(For eksempel Kandidat eller Master i udlandet)

Det skal være en del af din danske uddannelse(Dette er typisk ½-1 års længde.)

Du kan læse mere her: http://www.su.dk/udland/Sider/default.aspx

Søgemaskineoptimering er vigtigt i forhold til synlighed online

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.su.dk/udland/Sider/default.aspx

Der kan du læse

Fra København
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 107
Fra  SuitZoo Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er en kandidatuddannelse, er der mulighed for at få både udlandsstipendium og SU med.

Udlandsstipendiet er en ydelse som bliver betalt på halvårlig basis på baggrund af hvad den tilsvarende uddannelse, ville have kostet på et dansk universitet. 

 

Hvis du er heldig, er din uddannelse på denne fast track liste. Det er uddannelser på uddannelsesinstitutioner som på forhånd er godkendt til uddannelsesstipendium og SU. Det vil gøre det meget nemt for dig.

Hvis dit universitet IKKE er på listen, skal du udfylde et ansøgningsskema.

Hvis du mangler yderligere information må du lige skrive.

Skriv evt. også hvor i verden, det er henne - så kan det være der er nogle, som har gode råd.

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg tjekker lige dit link. Det er i Istanbul. 

Mange tak for det hurtige svar!!

Tilmeldt 2. Dec 12
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Man kan også læse en hel uddannelse i udlandet, hvilket er det JEG vil uden at det altså er en del af en udd i dk.. men er man berretiget til SU hvis det er et uni man skal betale for , det er spørgsmålet. 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)