Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovkrav til revisor for APS selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et "lille" ApS selskab hvor jeg ikke har anden aktivitet end en konto med x kr på og en lille ejerandel i en andet ApS selskab. Samlet set har jeg kun værdier (kontanter i banken og ejerskab af et firma) i mit eget selskab for en værdi af lidt over kr. 80.000.

Da jeg fik oprettet mit aps i december 2011 var det med henblik på at det skulle være med-ejer af et firma. Jeg har i 2012 solgt det meste af mine ejerandele i firmaet og sat pengene ind på min ApS bankkonto. Det totale beløb er ikke flyttet rundt med og det firma jeg har solgt ejerandel af, er ikke værdisat og da det er et lille opstartsfirma i gang med en masse som ikke lige nu generere penge, ved jeg heller ikke om det KAN værdisættes.

Da jeg oprettede mit ApS blev det gjort af en revisor som godkendte indskud så det var i orden overfor det offentlige. Det var ikke ret dyrt, men alligevel nogle tusinde kroner. Og nok til at jeg ikke synes at jeg i mit ApS har lyst til at betale det igen i år. Jeg tjener jo intet fra firmaet endnu (og måske aldrig - det vil tiden vise. Det er en seed investering kan man vel kalde det). Jeg mener dog at revisoren sagde dengang at et ApS altid skulle have revisor på regnskabet og at det ville koste ca. kr. 4000.

Da der reelt ingen aktivitet er i mit ApS andet end salg ejerande vil jeg gerne udngå en udgift på kr. 4000. Jeg har lige fået tilsendt selskabsangivelse fra SKAT. Kan jeg ikke bare selv udfylde det og sende det ind? Skal jeg virkelig have revisor på når der ikke sker noget i ApS'en?

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2079
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Har selv et par ApS. Der har jeg fravalgt revisor. Dette skylde, at en aftalt pris aldrig blev over holdt.

Fravalg skal dog ske senest 14 dage efter generalforsamling.

Og der gælder følgende:

Kan min virksomhed fravælge revision?

Virksomheder kan fravælge revision, hvis de 2 regnskabsår i træk ikke overskrider 2 af følgende 3 grænsestørrelser på balancedagen:

  • en balancesum på 4 mio. kr.
  • en nettoomsætning på 8 mio. kr. og
  • et gennemsnitligt antal heltidsbeskæftigede på 12 i løbet af regnskabsåret

Virksomheder kan efter det første regnskabsår fravælge revision af årsrapporten, hvis de ikke på balancedagen for det første regnskabsår overskrider 2 af de 3 ovennævnte grænsestørrelser. Ligeledes kan virksomheder fravælge revision allerede ved stiftelsen.

Når virksomheden på en balancedag og foregående års balancedag overskrider 2 af de 3 grænsestørrelser, skal virksomhedens årsrapport revideres.

MVH

Johnny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Jeg har lige fået tilsendt selskabsangivelse fra SKAT. Kan jeg ikke bare selv udfylde det og sende det ind? Skal jeg virkelig have revisor på når der ikke sker noget i ApS'en?

Som korret svaret af anden, så kan du fravælge revisor, men hvis der står i dine vedtægter at du har revisor - og han formentlig så også er registreret i selskabsstyrelsen, så skal du fravælge inden du bare kan lade det køre uden om revisor for foregående år desværre. Fravalg foretager du ved at skrive det i ledelseserklæringen til regnskabet + vedtager og skriver i generalforsamlingsreferatet når du godkender 2012 regnskabet + afregistrerer revisor hos virk.dk - så er du fri for 2013, men som nævnt, hvis du har besluttet revisor i vedtægter eller stiftende generalforsamling for 2012, kan du ikke slippe for ham i det år

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar. Jeg har ikke tænkt over at der kunne stå noget om revisor i vedtægterne for mit basis ApS. Det skulle ikke undre mig at der står noget om revisor. Det må jeg lige have checket.

Mange tak for jeres svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan også logge på virk.dk og se om du har revisor valgt - det vil fremgå hvis du vælger ændringsblanket, så står revisor et eller andet sted med navn normalt - det vil også fremgå af dit sammenskrevede resume fra selskabsstyrelsen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Da der er tale om, at du driver et holdingselskab, så kan du IKKE fravælge revisor.

Når dit selskab ejer andre selskaber, eller betydelige andele af andre selskaber, og det lyder det netop til at du gør, så kan revision ikke fravælges.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlev
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit ApS Holding ejer kun 5% af eet selskab i dag. Resten af kapitalen står på en konto tilknyttet holding selskabet.

Hvis det skal eje betydelige andele for at have revisor lovkrav, så kan det vel også frafalde?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)