Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmesider lever ikke op til loven!!!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk nu at kigge på jeres cookies

http://epn.dk/teknologi2/computer/article4962111.ece 

Where there is harmony, there is victory :) 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke så underligt. De regler gør ens hjemmeside mindre brugervenlige og ingen gang staten selv er begyndt at overholde den. Det samme gælder de medier der skriver historien. Der er mange love i DK og mange af dem er der aldrig nogen der overholder fordi det er nogle lovgivere der fik en hjerneblødning da de lavede den. Jeg tror cookie-loven kommer til at leve en stille tilværelse indtil den bliver afskaffet hvilket sikkert er aldrig.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@Asger - Tror om en halv års tid at det vil der blive ændret på 

Where there is harmony, there is victory :) 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Labera_Lege:
@Asger - Tror om en halv års tid at det vil der blive ændret på 

Det troede jeg også den gang den blev vedtaget for 1 års tid siden.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt lide hans kommentar om at de ikke vil dele bøder ud fordi der er så mange der ikke overholder loven.. Så vi bør vel allesammen lade være, for at sikre at de ikke pludselig begynder at dele bøder ud :)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Det kan der blive tale om på sigt, at politiet kan udstede bøder."

Hvis det er det samme politi, som knapt nok har tid til at efterforske indbrud hos borgerne, har de nok heller ikke tid til at uddele bøder til hjemmesideejere, som ikke overholder noget så banalt som cookie-lovgivningen (hver bøde udskrevet betyder jo, at nogen hos politiet skal bruge tid på den efterfølgende administration - i stedet for at bruge tiden på at bekæmpe narkohandel, røverier mv.).

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og påstå, at der aldrig bliver udskrevet en bøde på det grundlag. Men som situationen ser ud i øjeblikket, kan jeg ikke se at politiet kommer til at prioritere det her i overskuelig fremtid - det skulle da kun være, hvis politikerne bliver gjort opmærksomme på "problemet" - så lad endelig være med at råbe for højt om det (især ikke i de perioder, hvor medierne er ved at løbe tør for nyheder) :o)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jesper Nerløe:

"Det kan der blive tale om på sigt, at politiet kan udstede bøder."

Hvis det er det samme politi, som knapt nok har tid til at efterforske indbrud hos borgerne, har de nok heller ikke tid til at uddele bøder til hjemmesideejere, som ikke overholder noget så banalt som cookie-lovgivningen (hver bøde udskrevet betyder jo, at nogen hos politiet skal bruge tid på den efterfølgende administration - i stedet for at bruge tiden på at bekæmpe narkohandel, røverier mv.).

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken og påstå, at der aldrig bliver udskrevet en bøde på det grundlag. Men som situationen ser ud i øjeblikket, kan jeg ikke se at politiet kommer til at prioritere det her i overskuelig fremtid - det skulle da kun være, hvis politikerne bliver gjort opmærksomme på "problemet" - så lad endelig være med at råbe for højt om det (især ikke i de perioder, hvor medierne er ved at løbe tør for nyheder) :o)

Det samme politi, som i skrivende stund selv har et "pragmatisk" forhold til overholdelse af cookie-lovgivningen på egen hjemmeside ( politiet.dk ) ? Hmm Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Syntes Cookie loven er mærkelig, vi skal fortælle hvad cookies gør, indenholder whatever - hvad hvis man har sider der viser reklamer? Kan da blive et h******* at finde ud af hvad cookies der bliver placeret.

Som andre også siger, det giver en dårlig brugeroplevelse, og jeg håber da at loven forbliver som den er nu.. Nemlig at ingen tager den seriøst.

lad os ødelægge brugeroplevelsen, og ende som statens hjemmesider:

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)