Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg indlejre tilbudsaviser på min hjemmeside?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej med jer,

Dette er mit første indlæg, og jeg er ikke engang dansker, så ... vær blid med mig Big Smile

Jeg er uddannet multimediedesigner og vil meget gerne starte at lære lidt om alle ting Google (analytics, adwords, adsense, m.m). Derfor ville jeg gerne lave en hjemmeside med bl.a. alle tilbudsaviser man kunne ellers frit læse på nettet (dagligvarer, elektronik, m.m). Lige som f.eks. tilbudsugen.dk eller minreklame.dk.

Da jeg faktisk hjælper  alle dem som udgiver tilbudsaviser (flere potentielle kunder til dem), skulle jeg så få særlige tilladelser? Jeg vil gerne bl. a. indlejre flash / billed versionerne. Skal jeg så bede om tilladelser fra hver eneste tilbudsavis udgiver (f.eks. Bilka, Elgiganten, m.m)? Det kan være jeg får aldrig svar fra "de større drenge" (Coop, Dansk Supermarked, m.m). Eller kan jeg bare starte at byge min hjemmeside og "lege" frit med tilbudsaviserne? Hvad hvis jeg gerne vil have adsense (aller anden slags) reklamer på min hjemmeside?

Jeg vil ikke overtræde reglerne om ophavsret, eller ende i konflikter med nogen. Jeg skal selvfølgelig have en slags erklæring om ansvarsfraskrivelse, lige som de andre tilbudsaviser  (f. eks tilbudsugen.dk har: "Alle logoer og varemærker tilhører deres respektive ejere. Resten tilhører tilbudsugen.dk. Der tages forbehold for indtastningsfejl").

Mange tak for jeres tid og hjælp!

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget kort svar:

Du skal kontakte alle de udgivere af tilbudsaviser du ønsker, at lægge online på din hjemmeside og få en godkendelse fra dem. :-)

Tilmeldt 21. Dec 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sven,

Mange tak for dit svar. Må jeg bede dig udvide lidt? Er det baseret på din egen erfaring i branchen, eller tænker du på et bestemt lov eller praksis?

Jeg har læst lidt om SPAM lovgivning i DK (se f.eks. http://www.fdih.dk/medlemsfordele/guides-til-e-handel/spam/) Fordi hvis jeg kigger på de 10 ting man skal være opmærksom på vedr. SPAM, så findes der et "Krav om forudgående og udtrykkeligt samtykke gælder også elektronisk reklame til erhvervsdrivende og myndigheder, du ikke har en personlig relation til. Du kan IKKE indhente et samtykke fra erhvervsdrivende pr. e-mail, men gerne telefonisk eller via hjemmeside."

Skal jeg så ringe til hver eneste udgiver som ikke har en slags contact form på deres hjemmeside? Det bliver godt nok sjovt, med min stærk accent :)

Hvad hvis jeg ikke får et svar, eller hvis de nægter at godkende? Har jeg andre muligheder? Må jeg sende en anmodning igen, eller klage? Hvor?

Mange tak igen,

Zorba

Swon:

Meget kort svar:

Du skal kontakte alle de udgivere af tilbudsaviser du ønsker, at lægge online på din hjemmeside og få en godkendelse fra dem. :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

You Danish is REALLY good!!

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan se du stadig ikke har fået opfølgning på dine spørgsmål.

Min besvarelse bygger på de gældende regler for copyright.
Copyright gør at du ikke må videreformidle indhold lavet af andre uden deres accept, disse regler kender du garanteret allerede.

Nu kender jeg ikke reglerne ang. kontakt til erhvervsdrivende, jeg vil dog ikke vurdere en direkte henvendelse til f.eks. Bilka som SPAM. Men igen, her er jeg ikke så stærk måske en anden kan supplere?

Mvh. Sven

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)