Jeg har netop fået denne besked fra een af de virksomheder vi benytte i relation til udviklingen af vores onlineshop - er det korrekt hvad de skriver her? (Jeg er ikke selv ikke sikker på at det passer, men vil være sikker, da de har mange titles og meta descriptions der går igen og igen fra side til side.)
---------------------------------------------
Meta data har ingen betydning for duplicate content. Google tillægger dette ingen værdi - hvis du har fået det at vide, er du blevet fejlinformeret. Meta data har betydning(men langt mindre end tidligere, men langt vigtigere er det at man laver gode produktbeskrivelser og rigtig content på websitet - det er alfa omega.
META Title bruges ikke, her skal du bruge Title tagget, som f.eks på min side her: http://kristianole.dk , hvor det er: <title>SEO Ekspert - Kristian Ole Rørbye</title>
Meta Description bruges! Først og fremmest til at lave et par liniers tekst omkring det du kan tilbyde kunden og her vil det ofte være en god ide med noget call to action tekst, så de klikker på dit link i stedet for konkurrentents. Det er meget vigtigt at huske at have unikke og variede meta descrioption SAMT Title på HVER underside.
META keywords bruges ikke: Google bruger ikke dette til noget, så hellere undgå at udfylde det end at bruge tid på det.
Meta data har ingen betydning for duplicate content. Google tillægger dette ingen værdi - hvis du har fået det at vide, er du blevet fejlinformeret. Meta data har betydning(men langt mindre end tidligere, men langt vigtigere er det at man laver gode produktbeskrivelser og rigtig content på websitet - det er alfa omega.
Hej John
Jeg forstår din bekymring men i dag tilægger Google ikke meta description nogen betydning og det har ikke relevans for DC
Der i mod er det vigtigt at dit indhold på siden er forskelligt på de forskellige produkter da det er her google vil se DC ikke i meta tags
Det er korrekt hvad dit bureau skriver :) Normal title har stor betydning, og det er jeg sikker på de ved. Men de skriver jo, det er i forhold til duplicate content. Description har jo ingen betydning længere ift. ranking, kun CTR.
Gode produktbeskrivelser er alfa omega, sammen med de andre ting, som de sikkert har styr på! Lyder som miskommunikation :) Spørg ind til det, ring til dem.
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Hvordan med Title og meta description i relation til adwords kampagner. Har de ikke indflydelse på rangering, kampagnepris m.v. at Tilte og meta description er i tråd med den indtastede annonce?
P.s. På numværende tidspunkt har vi nemlig en stor række produktsider, hvor ikke kan ændre meta.