Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har man krav på en dansk manual

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra 6780 Skærbæk
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg købte mig et kamera hos en webbutik i  Danmark, men fik ikke en dansk manual med.

Dette gjorde jeg dem opmærksom på, men de skrev tilbager at det ikke gælder når det er en webbutik.

 

Har de ret i det? eller kan jeg finde et sted hvor der står at de skal give mig en dansk manual.

JCIT

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

jeg mener at have læst at der ikke behøver medfølge dansk manual/ brugsvejledning.

- dog skal der som minimum medfølge en på et skandinavisk sprog eller engelsk, da

engelsk i dag opfattes som et internationalt sprog som "alle" behersker.

 

- Blach

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Så vidt jeg lige på siddende bag husker, er købeloven på dette område lige så vag i sin formulering, som i resten af den.

 

Mener der står "...på et forståeligt sprog"

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan siges med 100 % sikkerhed, at deres undskyldning ikke holder. Bare fordi man er en webshop, betyder det ikke, at der gælder andre regler end fysiske butikker.

 

Der var meget fokus på området for nogle år siden, så mange proucenter sørger for at lave brugsvejledninger på dansk.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig med Kruse!

 

Der er ingen regler for brugsanvisninger, der er anderledes blot fordi man er omfattet af loven om fjernsalg. Der SKAL være en skandinavisk vejledning med varen (og Finland er ikke-skandinavisk, men nordisk). Altså: Dansk, svensk eller norsk vejledning.

 

Med venlig hilsen

Fra 8670 Låsby
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Under alle omstændigheder skal de TYDELIGT gøre opmærksom på det hvis der ikke medfølger dansk brugsvejledning. Det er ikke nok at der står en generel bemærkning i deres handelsbetingelser. Det skal stå tydeligt i forbindelse med varen. Ellers har du ret til at annullere handlen hvis de ikke kan levere en sådan.

 

/Henrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)