Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afregning af skat som freelancer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 22. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj.

Jeg er i øjeblikket datamatikerstuderende, og overvejer at begynde at lave noget freelance arbejde til at supplere min SU.

Hvis vi forestiller os at jeg har fået en opgave til 10.000,- hvordan griber jeg det så an mht. skat, moms osv? Jeg har aldrig prøvet det før, og ved absolut ingenting om det :-)

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kun sælger for de 10.000 kan du indberette det som b indkomst, minus de omks. du har haft. Du skal først momsreg hvis du sælger for mere end 50.000, Det er dog ikke et BUNDFRADRAG. Så hvis du ved du sælger for mere skal du momsreg.

Skatten betales af dit slutoverskud når året er gået. Pas på din SU at du ikke tjener for meget

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Den du laver freelance arbejde for, skal indberette det som AM bidragspligt honorar helt enkelt (gruppe 05 i E-indkomst eller de fleste lønsystemer), og så kommer det på din selvangivelse. Du kan selv også indberette det i forskud så du betaler skattenløbende - det er rubrik 12 du bruger til den indkomst - har du haft udgifter som du kan påvise var direkte knyttet til arbejdet og som derfor var nødvendige for at du kunne tjene pengene er det i rubrik 29 med dem - og de skal så naturligvis kunne dokumenteres

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ishøj
Tilmeldt 22. Nov 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for hjælpen! 
Så er jeg klar til at betale min portion skat :-) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Big Smileog det gode er, at det er ret fedt at man laver noget der faktisk udløser skat. Skat skal til for at drive samfundet OG er DIT bevis for, at du faktisk så vil ha tjent nogle penge, hvor jo heldigvis - de fleste går i egen lomme. God vind med projektet - go for it - hold øje med SU grænser

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)