Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

international overførsler vs skat ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle ;-)

Jeg sidder i den situation at jeg er 27år, bor i thailand, og mine forældre vil gerne hjælpe mig med et huskøb herude. 

Jeg sparer pt alt hvad jeg kan (jeg har en lille sprogskole), og mine forældre vil gerne sende mig 10-12000,- pr mnd til hjælp til opsparing til huskøbet, så jeg kan købe det om 2 år. Problemet er at der er ingen af os der rigtigt ved om det er et problem at der bliver overført 10-12000kr pr mnd fast til thailand i en længere periode uden at skat kommer og brokker sig. De er ikke interesseret i at skulle dokumentere alt muligt, og tvinges til samtaler hos skat osv..

Er der nogen der ved lidt om dette, og evt kan oplyse hvad der kan gøres for at lette problematikken i denne situation ?

Jeg ved ikke super meget om økonomi så håber lidt at at en af jer kloge iværksættere kan hjælpe mig på vej -)

Som jeg ser det vil skat hoppe og danse hvis der er en fast international overførsel hver mnd. Ligeledes vil banken. Vil det måske være ok at dele den op, så min mor og far sender 50% hver ? ... Så på årsbasis vil de begge komme under 100.000kr hvilket jeg har læst er en magisk grænse hos skat..

Håber i kan hjælpe.

Mvh Thybo

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du blr i Thailand og er skattepligrig der er det urelevant for det danske skattevæsen så umiddelbart kan de sende dig alt det de vil

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

tror du ikke der kan komme nogle problemer iform af der hvor meget de må forære mig, og jeg har også hørt man skal betale skat/gebyrer når man overfører til udlandet ?

Mvh

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overfører jævnligt penge til udlandet, og det koster ikke andet end 10-15 kroner i gebyr i netbanken (det gebyr er selvfølgelig afhængigt af ens bank og hvilken aftale man har). That's it. Jeg har ringet til skat og spurgt om der var andet jeg skulle være opmærksom på.

Uanset hvad folk skriver herinde, vil jeg anbefale - også så dine forældre kan sove roligt om natten - at de ringer til skat og trykker 3 eller 4 for udland. Der kommer de igennem til en (oftest) kompetent og flink medarbejder som hellere end gerne sætter dem ind i alle reglerne, og så har i/de da deres på det rene.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke ekspert, men jeg vil umiddelbart mene at der stadig er en arvelov at ha i mente. Jeg tror ikke at man går fri af arveloven, selvom man bor i Thailand, når ens forældre bor i DK. Dine forældre må isåfald, hver give dig Kr. 58.700 skattefrit hvert år og ellers vil jeg mene, at der skal betales arveafgift. Så hvis du får mere end det, hvad det ser ud til, så må de give dig lidt kontanter med i lommen, når du kommer og besøger dem. Ups! Nej, det sagde jeg ikke ;-)

Hilsen Jørgen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine forældre må give dig de 58.700 hver per år som gave uden gaveafgift og dermed 117.400 ialt  - og det beløb kan de jo så dokumentere. Ingen tvivl om, at de kan skulle dokumentere, og vist kan skat blive nysgerrige ved så forholdsvis store faste overførsler til Thailand, men det er jo ikke et problem, så længe de holder grænsen. De bør overføre det fra hver deres konto for at bevise det er 58.700 fra hver

De må også gerne give dig et større lån, bare det er et anfordringslån = de kan kræve det tilbage med helt kort varsel, og det må være rentefrit. De må så gerne - helt uafhængig af lånet, give dig den omtalte gave som du så betaler det tilbage ved hjælp af, men der må ikke være en tilknytning mellem lånet og gaven, så der skal laves et lille lånedokument mellem jer uden gaven på nogen måde nævnes, den skal komme helt spontant hvert år

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på, at du ikke kan købe hus i Thailand i eget navn. Du kan derimod godt købe en condo. For at købe en condo, skal pengene være overført fra udlandet til dig, og fra dig selv i udenlandsk valuta. Du skal i banken og have en attest, som du viser land office. Normalt skal pengene overføres på én gang, tidligst 6 måneder før condoen bliver overført i dit navn, så det kan muligvis godt blive et problem, at de er overført lidt efter lidt over to år. 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)