Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Macbook 13 oplader via acer

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. Jeg vil egentligt bare spørger om det er sikkert nok at oplade min mac via en acer oplader, eftersom min mac oplader gik i stykker. Så jeg valgte at klippe ledningen af og sætte den på min gamle acer oplader, via en sammenfletning af kabler. Det er en 85W acer oplader, og min mac skal bruge en 60W oplader. Men det gør vel ikke nogen forskel? Altså det virker helt perfekt, spørgsmålet er bare om det er sikkert i længden? men jeg tænker jo en oplader er jo en oplader, bare forskellige kabler der skal i computeren? eller?

Hvis du ikke helt forstår hvad jeg mener, så bare lig en kommentar så prøver jeg at forklarer på en anden måde. :-)

Mvh jesper 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skal du stoppe med det samme! Der kan voldsomt galt. Der kan gå ild i den, og batteriet i din mac går i stykker. Køb en ny lader.

Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor kan det gå galt? Kan ikke lige se hvorfor ? 

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså du må virkelig ikke hænge mig op på det, men så vidt jeg ved vil det ikke ske noget, hvis der ikke er sket noget endnu. Tror kun din mac tager det den skal bruge.

MEN køb dog en ny lader i stedet for at risikere at ødelægge din dyre mac :)

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Da watt i mac'en er 60 og den bliver ladt med 85 går batteriet hurtigt i stykker. Der er nok ikke sket noget endnu, da det ikke er voldsomt meget. Du sætter jo heller ikke en pære på 25 watt i en lampe som skal bruge 500 watt? Hvis der går ild i computeren og din hytte brænder ned, dækker forsikringen ikke pga. du selv har rodet med noget. Køb en ny oplader. Batteriet går i stykker af det andet. Jo hurtigere et batteri bliver ladt op jo dårlige bliver det. Du lader batteriet på med 85 watt som er højere, og derfor bliver batteriet hurtige slidt og holder ikke så lang tid.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej cakei

Du skal kigge på Volt og Ampere.

Men nej det ville jeg ikke gøre hvis jeg var dig.

Hilsen El-Teknikeren 

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej emil S. Mac opladeren har 16.5 V, 3.65A, men aceren har 19V, 4.74A

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

thecakei:

Hej emil S. Mac opladeren har 16.5 V, 3.65A, men aceren har 19V, 4.74A

Overforbrug fungere ikke, du skal stoppe ASAP, ellers brænder du hele lortet af.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

thecakei:

Hej emil S. Mac opladeren har 16.5 V, 3.65A, men aceren har 19V, 4.74A

 

Du sender en større spænding ind på batteriet end hvad det er bygget til. Det er ikke særlig sund for batteriet, eller strømforsyningen for den sags skyld. Det siger sig selv når effekten er højere er enten spændingen eller strømmen også større.

Effekt for effekt er P=U*I hvor P er effekt (Watt() U er spændingen (Volt) og I er strømmen (A)

Jeg vil stop med det samme og ofre det som det koster.

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg stoppe det. Og tak for hjælpen :-)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)