Hej Aminoer. Jeg vil som alle andre gerne sikre at jeg har back-up af mine ting på computeren, efter som at ALT hvad der er i virksomheden ligger der. I øjeblikket overfører jeg fysisk til en ekstern harddisk én gang om ugen, men synes både at det er for tidskrævende og at der er for stor risiko for at der er noget der går abt ved nedbrud lige inden planlagt back-up eller fordi jeg glemmer det. Jeg har overvejet at ligge alle mine ting over i dropbox, så jeg ved det ikke forsvinder, MEN det kommet til at fylder meget ca. 5 GB, samt at hvis jeg kommer til at slette det i min dropbox mappe er det jo væk!? Jeg vil gerne have adgang til det på min bærbar, også når jeg er offline. Lig enu er der kun en bærbar i virksomheden, men med tiden kommer der nok et par PC'er mere. Nogen der har erfaringer med gode løsninger? Udover dropbox, har jeg overvejet Apples Time Capsule (Ja, er Mac-bruger). Håber der er nogen derude der kan hjælpe! De bedste hilsner Mark |
"Hvis du kommer til at slette det"? Så skal du da også være noget uheldig.
Du kan eventuelt benytte dig af en NAS-server i hjemmet, der som bonus også kan bruges til en hel masse andre spændende ting. Ulempen er, at NAS-serveren også ryger med din computer, hvis det hele fx. brænder ned, men en kombineret NAS-server og Dropbox, og så burde du også være rimeligt godt stillet.
Jeg hører især meget godt om Synology som producent til NAS-servere.
Du kan også benytte dig af en decideret backup-tjeneste. Det bliver dog småpebret med 5 GB.
Jeg tager backup af alt mit arbejde med Dropbox. Og det er så også det. :-)