Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Back-up til dropbox?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  More than event Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil som alle andre gerne sikre at jeg har back-up af mine ting på computeren, efter som at ALT hvad der er i virksomheden ligger der. I øjeblikket overfører jeg fysisk til en ekstern harddisk én gang om ugen, men synes både at det er for tidskrævende og at der er for stor risiko for at der er noget der går abt ved nedbrud lige inden planlagt back-up eller fordi jeg glemmer det.

Jeg har overvejet at ligge alle mine ting over i dropbox, så jeg ved det ikke forsvinder, MEN det kommet til at fylder meget ca. 5 GB, samt at hvis jeg kommer til at slette det i min dropbox mappe er det jo væk!?

Jeg vil gerne have adgang til det på min bærbar, også når jeg er offline. Lig enu er der kun en bærbar i virksomheden, men med tiden kommer der nok et par PC'er mere. 

Nogen der har erfaringer med gode løsninger? Udover dropbox, har jeg overvejet Apples Time Capsule (Ja, er Mac-bruger).

Håber der er nogen derude der kan hjælpe!

De bedste hilsner

Mark

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

"Hvis du kommer til at slette det"? Så skal du da også være noget uheldig.

Du kan eventuelt benytte dig af en NAS-server i hjemmet, der som bonus også kan bruges til en hel masse andre spændende ting. Ulempen er, at NAS-serveren også ryger med din computer, hvis det hele fx. brænder ned, men en kombineret NAS-server og Dropbox, og så burde du også være rimeligt godt stillet.

Jeg hører især meget godt om Synology som producent til NAS-servere.

Du kan også benytte dig af en decideret backup-tjeneste. Det bliver dog småpebret med 5 GB.

Jeg tager backup af alt mit arbejde med Dropbox. Og det er så også det. :-)

Fra København
Tilmeldt 16. May 12
Indlæg ialt: 35
Fra  WordpressHjælpen.dk Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv bruger jeg Dropbox til næsten alle mine arbejdes og mange af mine personlige data. Dog ikke videoer og billeder.

Og giver 55kr for 100gb på Droppen. Synes nu ikke der er mange penge, for min dejlige Drobox:)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Dec 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Dropbox is so 2012!

Bitcasa.com er løsningen du søger. Se deres intro video og du bliver solgt :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Dropbox kan varmt anbefales. Det er også muligt at opsætte Dropbox således at du har offline adgang til dit indhold.

Hvis du kommer til at slette noget, så har Dropbox også muligheden for at restore slettet indhold.

Det er muligt at få sin Dropbox op på 18 GB tror jeg det er https://www.dropbox.com/help/15/en Jeg har brugt fiverr.com til at få den ekstra plads.

Ellers har jeg skrevet et indlæg, hvor jeg har testet lidt forskellige online backup muligheder. Det kan du læse her http://www.torbenbendixen.dk/online-backup-test-af-online-backup/

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mark Alexander Nielsen:
Jeg har overvejet at ligge alle mine ting over i dropbox, så jeg ved det ikke forsvinder, MEN det kommet til at fylder meget ca. 5 GB, samt at hvis jeg kommer til at slette det i min dropbox mappe er det jo væk!?

Hvis du lægger alle dine data i din dropbox, så mangler du stadig en backup idet dine data stadig kun findes på et medie (dog er det muligt at syncronisere med flere enheder, det minimere risikoen i forbindelse med tyveri eller disknedbrud).

Dropbox kan fint bruges til backup, men så skal det f.eks. være backuppen du lægger i dropboxen. Jeg ser flere og flere der har alle deres data i dropbox, for at have dem tilgængelige på alle enheder, og så tager de en fjernbackup af alle data i dropbox til en ekstern backup-leverandør.

/Brian

Du kan frit erstatte "dropbox" med navnet på en af de andre online-storage tjenester, G-drive osv. :-)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Elliot Sørensen:

Dropbox is so 2012!

Bitcasa.com er løsningen du søger. Se deres intro video og du bliver solgt :)

Bitcasa ser umiddelbart spændende ud. Men én ting, der er virkelig lækker ved Dropbox er versionering. Ældre versioner af ens filer ligger 30 dage tilbage (man kan købe Dropbox Packrat og få UBEGRÆNSEDE versioner) - det uden at det fylder mere (på Google Drive, f.eks. hvis du har to versioner af en 5GB fil, vil det kræve 10GB plads - på Dropbox vil det kun kræve 5GB uanset om du har 20 versioner af filen).

Hvis Bitcasa har/får det, så er jeg i hvert fald godt på vej til at være solgt Wink

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  More than event Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarende.

Jeg må lige kigge på de forskellige ting. Der er pros/cons ved dem alle hver især, så det er bare at finde ud af hvad der bedst matcher mit behov og ikke mindst økonomi :-)

Mvh

Mark Alexander Nielsen

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)