Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragt fra Kina til Danmark ( 217 kg og 1,5 cbm ) til kun 80 USD ? )

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  DANMAG ApS malerservice Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er første gang da jeg købe fra Kina.

Når har jeg produktet derhjemme, så skriver jeg her, hvor mange penge jeg skulle betale...
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Danmag v/ Daniel Gadus:
Ja, det er første gang da jeg købe fra Kina.

Når har jeg produktet derhjemme, så skriver jeg her, hvor mange penge jeg skulle betale...

Som jeg skrev tidligere, så kan du være proaktiv og selv finde en speditør til håndteringen :-)  Lokalomkostningerne for LCL-gods er somregel faste hos speditører, så smid evt. en mail til fem speditører og vælg den billigste.

Prisen kan dække over mange lokalomkostninger - eksempelvis indfortoldning, håndtering, sikkerhedstillæg, udkørsel fra havn.
 > Sørg for at være kritisk overfor de omkostninger, så du ikke betaler for 'luft' :-)  Du skal være velkommen til, at få mit besyv på din faktura

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Nordic Logistic Solutions GmbH Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel, jeg sendte dig information omkring et firma som er meget seriøse og ikke er kendt for et firma som "snyder" kunderne... ring til ham i morgen og bed ham om råd, så kan han garantere hjælpe dig med at få afklaret nogle svar...

Når du handler på den måde du gør, vil du, som også Ravn skriver, være ud på et skråplan, hvis du ikke har en fast samarbejdspartner her i Danmark, da nogle speditører bare afregner i flg. vejledende priser og nogle har ingen moral med deres priser, så derfor tag en snak med John og få afklaret fremtiden.. så du kan styre dine omkostninger...

Held og lykke.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  DANMAG ApS malerservice Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Svar fra leverandør:

Generally we will ask YUAN HENG LOGISTICS to ship goods to EU.
http://www.nbyhl.com.cn/index-en.asp

When the goods reach the seaport, their local partner will contact you.
so currently I'm don't know who will handle this order for you at seaport.

If possible, you could tell me which documents you request, so that we could forward your request to our shipping agent.

Best regards, 

Fra Flensburg
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 122
Fra  Nordic Logistic Solutions GmbH Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej det er en af grundende til at du skal bede om FOB havn i Kina... så kan du lettere kontrollere fragten og dine omkostninger..

Du skal bede det firmaet derude om at fortælle deres samarbejdspartner i DK.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  DANMAG ApS malerservice Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

After noget tid kom mine varer til Danmark.

Jeg har lige fået en faktura for fragt fra Nordicon på 5.443 kr.

Syntes I at det er for meget elle er det OK pris? 

Håber at det er total pris og skulle ikke betale extra til skat/told osv... ???

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var en dyr lærestreg :-)  Hvis du ikke er vant til logistik, så kan det være svært, at diskutere særlig meget - og prisniveauet vil være relativt højt for kunder, der ikke har stor volume.

Det som man umiddelbart kunne diskutere ville være:
 - CISF er kedeligt gebyr, når din leverandør har givet dig en pris CIF
 - ISF kan diskuteres. Det er igen et lokalgebyr.
 - Nordicon Handling er givetvis et standard gebyr
 - SAF er speditørens ansvarsforsikring. Det er lidt forskelligt fra speditør til speditør, om de opkræver den særskilt - men ellers bliver den somregel opkrævet implicit i fragten.

Ville nok også stille spørgsmåltegn ved import customs check, særligt fordi du betaler for indfortoldningen. Normaltvis er logikken, at import customs check faktureres pga. man tjekker kundens indfortoldning.

Så generelt kan man diskutere gebyrer og deres størrelse, men spørgsmålet er velsagtens, hvordan du står i en forhandling..  



Vedr. told, så bliver den opkrævet efterfølgende af Skat. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12673
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel

Det var da noget af en pris de banditter tillader sig at tage for deres service.  Hvis der som du oprindeligt skrev kun var 1,5 Kubikmeter gods har de beregnet for meget i THC.  Ligeledes er det jo helt vanvittigt at tage 850 kr for levering,  har du iøvrigt bedt dem om at få varen leveret?

CISF undre mig da det normalty står for "China Import Service Fee"

Generel kan man jo bare sige at du skulle have lyttet til de advarlser vi gav dig tidligere.  Du ville formopdellig kunne have fået fragt + levering til din dør for 2.500 - 3.000 kr.

Udover dette skal der jo naturligvis betales told af varens + fragtens pris.

Mvh

Ravn

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra kinesernes side kan jeg ikke se noget problem i prisen, har prøver at få varer for 50 kr. sendt gratis, de har mærkeligt system med fragt jeg ikke kan gennemskue. Men som du nok også kan hører på de andre kommer overraskelsen når pakken kommer over grænsen og alle de gebyrer som kineserne ikke ved noget om kommer frem. Dette skal du være meget opmærksom på og bør undersøge det grundigt da der hurtigt kan komme nogle kedelige overraskelser.

Mvh Patrick  

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Feb 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

Jeg skal da love for du er blevet pelset godt og grundigt med din fragt... desværre som nævnt er det meget almindeligt ved den INCOTERM!

Hvornår er de varer afskibet/modtaget? for vi nærmer os jo 3 måneder fra du skrev første gang!

Hos os ville du til sammenligning havde betalt DKK 1.900,- All In, hvis du selv havde afhentet på Aarhus havn, og lidt mere for levering i Galten med fragtmand. En 20" container med 30CBM koster ca. DKK 9.600 all in til Galten, men LCL er altid dyrt i forhold.

Tag en snak med dem og spørg hvad de vil gøre for at reducere prisen et markedslignende niveau (det skal forsøges).

Giv mig et kald en anden gang, jeg anbefaler også gerne mine kolleger, når de er det rigtige valg.

Glenn

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)