Jeg har webshoppen iCheap.dk, der sælger iPhone-covers. Jeg er nyligt blevet registreret hos TrustPilot..
Tænker derfor lidt, at jeg vil printe en seddel ud, og lægge sammen med faktura i hver ordre jeg sender afsted. På seddelen skal der blot stå, at vi ville være rigtig glade, hvis du ville gå ind på TrustPilot og fortælle din oplevelse med at handle hos os.
På www.styleguy.dk sender vi altid den mail ud til vores kunder en uge efter bestilling, hvor vi spørger pænt, om de har lyst til at give en anmeldelse, om deres oplevelse med vores webshop. Som tak for bedømmelsen giver vi dem en 10 % rabat, som de kan benytte ved deres næste bestilling.
For at gøre det nemmeste for kunderne, tror jeg at det er nemmest at sende dem en mail i stedet for at vedhæfte en seddel med ordren. Sender du dem en mail, så skal de blot bruge ét klik, og så er de inde på Trustpilot.
På www.styleguy.dk sender vi altid den mail ud til vores kunder en uge efter bestilling, hvor vi spørger pænt, om de har lyst til at give en anmeldelse, om deres oplevelse med vores webshop. Som tak for bedømmelsen giver vi dem en 10 % rabat, som de kan benytte ved deres næste bestilling.
For at gøre det nemmeste for kunderne, tror jeg at det er nemmest at sende dem en mail i stedet for at vedhæfte en seddel med ordren. Sender du dem en mail, så skal de blot bruge ét klik, og så er de inde på Trustpilot.
Venlig Hilsen
Martin Dyrhøj
Jeg har i nogen tid gjort det samme, med personlige mails til hver ordre, ca. en uge efter bestilling. Det har dog ikke resulteret i særlig mange anmeldelser desværre. Jeg synes dog helt klart at man skal teste det for at se om det er besværet værd og om det blot er en irritation for kunden.
Tænker derfor lidt, at jeg vil printe en seddel ud, og lægge sammen med faktura i hver ordre jeg sender afsted.
Jeg kan se at du har et ret stort Trustpilot badge på din hjemmeside, så jeg går ud fra at du er betalende kunde hos dem. I betjeningspanelet er der en guide til hvordan du sætter automatiske feedback e-mails op, så der automatisk ryger en mail afsted med et interval du selv vælger.
Som han ganske rigtig er inde på, så sender jeg en mail ud, 7 dage efter at ordren er markeret som 'afsendt', hvor jeg beder dem om en anmeldelse.
Mailen er meget personlig, og de bliver også bedt om at ringe eller skrive hvis de har nogen spørgsmål. Så kan man også være lidt præventiv ift. negative anmeldelser, og nå at tage dem i opløbet, fremfor at de ligger en dårlig anmeldelse.