Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket selskab er min medarbejder ansat i..... Jeg har dummet mig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har som overskriften siger dummet mig - og det er jo ikke rart.

Jeg har to firmaer, et driftsselskab (X) som har et datterselskab (Y).


På en ansættelseskontrakt står navnet og cvr nummeret på X øverst, og i første afnsit står der at medarbejderen er "tilknyttet Y som er et datterselskab til X". Det er underskrevet af selskab Y og dennes direktør (Som er den samme i X og Y).

Visitkort er med selskab Y's CVR nummer, lønsedler DanLøn - to stk indtil nu - er fra selskab Y.

Og når man finder ud af man har dummet sig, er det ofte fordi der er noget andet der er gået galt... Så nu skal jeg vide hvilket af mine selskaber medarbejderens fagforening vil gøre ansvarilig i forbindelse med en tvist der er ved at gå dertil. Er pænt sikker på at jeg kommer til at betale fagforeningen for fejlen, men skal bare have afklaret hvilket selskab der belastes juridisk.

Hilsen Anders

 

 

Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 12
Fra  Parlev Law Advokatanpartsselskab Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Anders,

Puha - vi er jo ude i et fortolkningsspørgsmål - og dermed, er det svært at komme med et 100 procent sikkert svar.

Ved fortolkningen vil naturligvis også indgå, hvad den pågældende har arbejdet med og for hvem (hvis han rent faktisk har arbejdet for driftsselskabet - er det driftselskabet der er arbejdsgiver), samt hvad den pågældende medarbejder havde føje til at tro i forhold til, hvem der var hans arbejdsgiver.

Hvis vi dog kun tager udgangspunkt i det, du oplyser, er der en del, der peger på, at det var meningen, at selskab Y var arbejdsgiveren, herunder lønsedler m.v.

Når det er sagt. Så er der kun to lønsedler, og ikke et længerevarende forløb man kan lægge til grund som sikkert fortolkningsgrundlag.

Men selv om X står som arbejdsgiver, så vil jeg - igen alene ud fra de oplydninger du har givet - tro, at Y er rette arbejdsgiver.  

Uanset hvor den ender, skal du nok forberede dig på, at skulle kæmpe om det og (hvis den pågældende påstår, at han ikke ved, hvilke af de to selskaber han er anset af) at skulle betale en godtførelse i henhold til ansættelsesbevislovgivningen.

Med venlig hilsen

Mette

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette. Tusinde tak for dit svar. Medarbejderen burde på ingen måde være i tvivl om hvor han er ansat, meeen man ved aldrig om han spiller dum.

Anders

Fra Århus N
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Fra  KA Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej abg

Der kom en skelsættende dom på området i december, 2010, der ret præcist giver vejledning om, hvor stor en godtgørelse, som et mangelfuldtansættelsesbevis kan udløse. I dit indlæg er det ikke oplyst, om din ansatte/hans repræsentant har gjort krav gældende på godtgørelse for mangelfuldt ansættelsesbevis.

Såfremt det ikke er tilfældet, vil jeg opfordre dig til at udarbejde et tillæg til ansættelsesbeviset, hvor du retter op på fejlene. Hvis der er fremsat krav på godtgørelse kan du også overveje at at lave et korrigerende tillæg til ansættelsesbeviset, selvom det vil have mindre værdi, men dog kan få betydning.

Med venlig hilsen Steen.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)