Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af børnetøjs webshop

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Nordjylland
Tilmeldt 5. Mar 11
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fra en mor til en anden: Lad vær.

Hvis du har en velfungerende blog, så byg videre på den: Blog om andres produkter og få penge for det, prøv affiliate, udbyg evt. din blog med nogle ganske få nicheprodukter udbudt til salg og se om dine læsere er købelystne før du køber mere ind osv. Der er garanteret masser af muligheder at udforske på din allerede eksisterende hjemmeside, så start med at udnytte dens fulde potentiale førend du hopper videre til næste projekt. Og tro mig, der er masser af muligheder!

Der er simpelthen for meget konkurrence på markedet, når det kommer til nye startups med børnetøj - også for helt unikke shops. 

Har du besøgt landbrugets debat- og erfaringsforum www.erfaland.dk i dag?

Udarbejdet af landmænd, for landmænd!

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal man ikke lukke døren fordi der er mange konkurrenter - det er der på de fleste områder, når det drejer sig om webshops.

Man skal bare yde sit bedste, for at være bedre end andre - så kan man naturligvis godt klare sig. Hvis kunderne føler sig "tættere" på shopejeren, oplever en god personlig service og shoppen ellers håndterer levering og kvalitet ordentlig, så er man godt på vej.

Jeg har igennem tiden startet projekter og arbejdet med kunder, hvor der var mange og store konkurrenter, det er alligevel lykkedes at klare sig.

Meget handler om vilje - og ikke mindst at ville yde en stor indsats. Tro på det, så skal du nok få succes.

Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ViolasMors,

Lyder spændende, send mig gerne en PM/privatbesked, så kan vi snakke om det. Har måske noget der kunne hjælpe dig godt på vej.

vh. Jonst

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du hverken ved hvor du skal starte eller slutte, og umiddelbart ikke har nogen idé til, hvad du vil gøre anderledes/bedre end konkurrenterne, ville jeg tænke mig rigtigt godt om. Prøv at vend den om på den anden side: Hvorfor skal kunderne lige vælge at handle hos dig?

Når folk er lidt kritiske overfor din idé, skyldes det at rigtig mange herinde, har set folk brænde nallerne i din børnetøjsbranchen, hvis de har haft samme indgang til en webshop, som den du umiddelbart giver udtryk for. Faktisk er idéen om webshops med børnetøj udbredt, at eksempelvis http://skaljegstarteenwebshop.dk/ er blevet oprettet, hvilket om noget må give stof til eftertanke.

- Emil

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu må du ikke tage det ilde op  - men har du lige haft barselsorlov?

Siden børnetøj og legetøj er det  eneste, der har din interesse tænker  jeg  bare, at det måske skyldes at du har brugt de sidste mange måneder på at  være sammen med din  datter  - og derfor er  dit  verdensbillede præget af  det.

Det sker for rigtig mange mødre - og det resulterer i rigtig mange webhops med børnetøj og legetøj - desværre er der kun få af  dem, der overlever.

Medmindre  du  har  rigtig mange penge på kontoen, eller du selv har talent for at designe børnetøj,  så tror jeg du skal tage et par år i den "barselsfri" verden - så vil din iværksættertrang med garanti blomstre op igen - og  du vil  få andre idéer til, hvad du kan sælge.

 

Tilmeldt 17. Jan 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Blåucher: Det er jo ikke helt det jeg har skrevet. Jeg har selvølgelig iddér til koncept, værdier, mærker osv. Jeg spørger efter viden omkring, hvordan alt det praktiske omkring en webshop fungerer. Hvordan man bestiller hjem, hvordan man kontakter producenter osv. Jeg har jo ikke haft en webshop før, så det er vel almindelige spørgsmål ;-)

Folk er velkomne til at være kritiske. Som jeg selv har skrevet har dette været en drøm jeg har haft i mange år - og har netop holdt mig selv tilbage af samme grund, som folk gør mig opmærksom på. 

Jeg har ikke lyst til at blive fremstilt som en der fik en god idé i igår fordi jeg lige er blevet mor og derfor har fået en "god" idé. Min drøm er vel ikke mindre værd end andres fordi at mange andre har den samme?!

Jeg har ikke lige været på barsel. Men jeg er mor og så er jeg også pædagog. Børn er derfor en stor del af mit liv og min hverdag, så derfor er det vel natuligt at mine interesser ligger der efter :-)

Vil starte med at tage imod Celgaards råd :-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej ViolasMor

Du kan tænke tilbage på denne dag, som dagen hvor du ramte jantemuren - og så på en iværksætterside...

Mens Axel Sandemoses jantebørnebørn får travlt med at omskrive janteloven til fornuft og rettidig omhu, vil jeg anbefale dig at læse denne bog: http://webshop-hvordan.dk/ - et lyst og fredfyldt sted. Så har du et fundament at komme videre på.

Rigtig god iværksætter week-end

Michael

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Violasmor  - din drøm er lige så meget værd som alle andres - ingen tvivl om det.

Og som jeg ser det, har de råd, du har fået her i tråden, absolut intet med jantelov at gøre. Men realistisk set, så er netop børnetøj nok det  område på nettet, hvor konkurrencen er størst - og du  har ikke gjort dig den umage at præsentere os for noget koncept.

Derfor vil du logisk nok først og fremmest møde en række advarsler - for næsten alle kender en  (eller flere), der har en mislykket børnetøjswebshop på samvittigheden.

Havde du fra starten lavet en  beskrivelse af  det koncept, du har i tankerne, så  havde  responsen nok også været anderledes - men når nogen har skrevet, at du skal skille dig ud fra mængden, har du bare  svaret "at det er  svært" - og det har du  ret i - men nu lyder det alligevel som om  du har gjort dig tanker om, hvordan netop din webshop  kunne blive noget særligt.

Del lidt ud af posen, så er jeg sikker på, at den kritik du vil modtage, vil være anderledes  konstruktiv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tambou.dk:
Du kan tænke tilbage på denne dag, som dagen hvor du ramte jantemuren - og så på en iværksætterside...

Nu er der noget der hedder sund fornuft, så når vi kan se den ene efter den anden sætte penge til på webshops med børnetøj pga. den store konkurrence, så ville det da være enormt dumt at stille sig op i række af naive rygklappere og anbefale folk uden den nødvendige kapital og knowhow at kaste sig ud i sådan et projekt.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ingen tvivl om at børnetøj er en af de mest konkurrencepræget brancher, men også en af de største. 

Markedet inden for børnetøj er ekstrem, hvor der omsættes mellem 1,6 - 2,5 mia årligt og vækster stadigt. Dvs. et marked med mange webshops og et marked der også kan bære det. 

Dog skal du være opmærksom på at når du skal ud på et konkurrencepræget marked, ja så kræver det nytænkning og hårdt arbejde + kapital. 

Synes forslaget til at arbejde videre med din blog er rigtig godt, da det er "nemmere" at opnå gode resultater i forhold til en webshop. 
Først når du har et stort netværk via din blog, kan du evt. gå videre med en webshop da du derfor har et godt kundegrundlag.

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)