Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal et design - efter DIN mening - se ud?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil meget gerne spørge jer om, hvad der skal være i et design, for at du synes om det. Skal det være simpelt eller fyldt med grafiske elementer? Skal font størrelsen være STOR? Skal der være en slider? Hvilke farver er du til? Kort sagt - Hvilke ting er med til at gøre et design smukt og lækkert?

Jeg vil blive super glad, hvis du kommer med din mening. :-)

Mvh,

Frederikbontved/Frederik

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der ikke gives noget entydigt svar på, det handler om hvilke produkter der skal sælges og hvad målgruppen er.

At gøre et design lækkert - det er jo som regel en smagssag hvad der er lækkert. Og dybest set drejer det sig jo om, hvad dine kunder synes er lækkert. For det handler jo om salg, uanset om du har en webshop eller et almindeligt website.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fredeik

 

Jeg går ud fra at dmed design så mener du en hjemmeside layout? det kunne jo lige så godt være en ny mælkekarton du snakker om. Husk at skrive hvad det er du skriver om.

Hvis jeg var dig, ville jeg spørge din målgruppe, det er dem du skal "behage" og derved vil få mere ud af at få et svar fra dem end os andre.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Selvfølgelig kan du have helt ret i, at det afhænger af målgruppen, men hvad synes du/i om generelt? Ligemeget hvad, har men vel altid nogle ting, man altid synes om. (F.eks. farver.).

Jeg takker for dit svar, og jeg kan godt se hvad du mener.

Men hvis du/i har nogle generelle ting i altid synes om, må i meget gerne dele dem.

Mvh,

Frederikbontved/Frederik

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt set skal din site virke prof. det gør den ikke ved at du bruger et gratis template, så den kommer til at ligne en glogger.com blog

Hvis du holder den stilren, det vil sige smagsfuld, ikke for mange skrigende farver da dette generelt virker uprof og ser ikke specielt godt ud (afhængig af produkt/side type) prøv med hvid baggrund, og en simpel slider i toppen af forsiden, som viser dine produkter/tilbud eller hvad siden nu omhandler..

Og sidst men ikke mindst brug din fantasi. Virkeligheden er jo at der ikke er et korrekt svar, da det er et smagsspørgsmål..

Men ville hjælpe lidt at få yderligere info ;-)

Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

thybo1:

Generelt set skal din site virke prof. det gør den ikke ved at du bruger et gratis template, så den kommer til at ligne en glogger.com blog. 

Hvis du holder den stilren, det vil sige smagsfuld, ikke for mange skrigende farver da dette generelt virker uprof og ser ikke specielt godt ud (afhængig af produkt/side type) prøv med hvid baggrund, og en simpel slider i toppen af forsiden, som viser dine produkter/tilbud eller hvad siden nu omhandler..

Og sidst men ikke mindst brug din fantasi. Virkeligheden er jo at der ikke er et korrekt svar, da det er et smagsspørgsmål..

Men ville hjælpe lidt at få yderligere info ;-)

Hej Thybo1.

Du har helt ret i at siden skal være stilfuld, og ikke ligne noget der er taget fra et gratis template. Det er også helt rigtigt at siden ikke skal have for mange skrigende farver, og at farverne skal 'passe sammen'.

Jeg skal snart til at lave et nyt design til mit URL-Shortener site, mini-link.dk, men selvfølgelig vil jeg også bruge jeres råd til mine fremtidige sider.

Jeg takker mange gange for dit input, og håber at mange andre også vil dele DERES mening :-)

Mvh,

Frederikbontved/Frederik 

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klart Apple mand og når jeg skal have designet en hjemmeside, oplyser jeg altid at det skal være "Apple-like" design, dvs stilrent, overskueligt og professionelt. :) Prøv evt at se hvordan deres hjemmeside ser ud.
Men jeg vil give de andre ret i, at hjemmesiden skal tilpasses målgruppen. Dvs når en person på henholdsvis 16, 25, 35, 50, 65år osv kigger på din hjemmeside, vil de alle have hver deres mening om designet. Nogle vil måske syntes at mange grafik elementer er cool, hvorimod andre finder det forvirrende og går videre.
Men jeg forstår dig godt, det er lettest hvis der var en magisk opskrift. Men så igen, så ville alle hjemmesider være ens.
Jeg søger nogle gange på "beautiful webdesigns" og ligende på Google for at finde inspiration. Der er ofte blogs der samler eksempler på flotte hjemmesider :)

.

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan lige tilføje (efter at have set din hjemmeside) som i øvrigt er pæn og overskuelig, hvad med at kigge på din internationale konkurrent bitly eller hvad de hedder. Jeg mener deres design er flot i forhold til "hjemmeside temaet".
Og ellers kan jeg vel kun foreslå at finpudse hist og her (såfremt I vil det). Evt. få outsourcet nogle grafiske opgaver via Fiverr. såsom knapper mm. for at skille jer mere ud og virke endnu mere prof.
Men det er småtingsafdelingen :)

.

Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Selvstændig01.

Som du skriver i din første post, har Apple - efter min mening - virkelig formået at lave nogle fede designs. Jeg vil da kigge lidt videre på deres hjemmesider, og på den måde få inspiration. Desuden vil jeg da lige sige tak for tippet, med at søge efter inspiration :-)

Jeg er glad for at du synes om vores side, men jeg er alligevel mest til at vi får et nyt design - eller i hvert fald får ændret en del - da der har været en del negative kommentarer omkring det.

Jeg takker mange gange for dine tips og triks, og vil bruge dem fremover ;)

Mvh,

Frederikbontved/Frederik

Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere der ønsker at komme med input? :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)