Hej Pernille Først og fremmest så er messer (generelt) en dyr investering, så du skal virkelig overveje det godt inden du tager afsted.. Nu fortæller du heller ikke rigtig hvad det er for en messe og hvilken branche du bevæger dig i? Dernæst vil jeg sige man kan få rigtig meget ud af at tage på messe - hvis man udnytter det fuldt ud (det koster).. Hvis du vil have fuldt udbytte bør du lave noget markedsføring og skabe noget omtale både før, under og efter messen - og det er en vigtig del! Som sagt fortæller du ikke så meget om branche om det er messer til slutbrugeren/forbrugeren eller andre virksomheder.. Messer handler som udgangspunkt ikke så meget om salg (afhænger af branche) og måske i højere grad om at udvide dit netværk og få samarbejdspartnere, og selvfølgelig at profilere din virksomhed og få noget branding værdi De kunder du får kontakt med på messen bør du også lave opfølgning på og relativ kort tid efter messen, mens de stadig har interessen (lav notater bag på deres visitkort, så du kan huske hvad der blev snakket om) For ikke at komme til at betale en masse penge for ingenting bør du sætte dig ned og lave en strategi over hvordan du vil gribe det an så du ikke smider penge ud af vinduet.. :) Og sørg for at gøre dig synlig på messen.. Vær kreativ Held og lykke :) |
Det er en meget interessant refleksion. Jeg har nemlig ikke et fysisk produkt at sælge, men laver PR og tekstarbejde. Og derfor har jeg haft overvejelsen om, hvorvidt det overhovedet kunne betale sig. Jeg er absolut enig i, at man skal have en strategi og et succeskriterie. Ellers kunne jeg let bare komme til at stå og skvadre med en masse mennesker, om alt muligt spændende, men ikke sælge dem noget he he..