Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Messer - hot or not?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Pernille

Først og fremmest så er messer (generelt) en dyr investering, så du skal virkelig overveje det godt inden du tager afsted.. Nu fortæller du heller ikke rigtig hvad det er for en messe og hvilken branche du bevæger dig i?

Dernæst vil jeg sige man kan få rigtig meget ud af at tage på messe - hvis man udnytter det fuldt ud (det koster).. Hvis du vil have fuldt udbytte bør du lave noget markedsføring og skabe noget omtale både før, under og efter messen - og det er en vigtig del!

Som sagt fortæller du ikke så meget om branche om det er messer til slutbrugeren/forbrugeren eller andre virksomheder..

Messer handler som udgangspunkt ikke så meget om salg (afhænger af branche) og måske i højere grad om at udvide dit netværk og få samarbejdspartnere, og selvfølgelig at profilere din virksomhed og få noget branding værdi

De kunder du får kontakt med på messen bør du også lave opfølgning på og relativ kort tid efter messen, mens de stadig har interessen (lav notater bag på deres visitkort, så du kan huske hvad der blev snakket om)

For ikke at komme til at betale en masse penge for ingenting bør du sætte dig ned og lave en strategi over hvordan du vil gribe det an så du ikke smider penge ud af vinduet.. :)

Og sørg for at gøre dig synlig på messen.. Vær kreativ

Held og lykke :)

Online regnskabsprogram vinder af Iværksætterpris 2013

Dynaccount regnskabsprogram

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en meget interessant refleksion. Jeg har nemlig ikke et fysisk produkt at sælge, men laver PR og tekstarbejde. Og derfor har jeg haft overvejelsen om, hvorvidt det overhovedet kunne betale sig. Jeg er absolut enig i, at man skal have en strategi og et succeskriterie. Ellers kunne jeg let bare komme til at stå og skvadre med en masse mennesker, om alt muligt spændende, men ikke sælge dem noget he he..

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 101
Fra  LH Media Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille.

Jeg er forholdsvis ny iværksætter og tænker meget over hvordan jeg kommer ud til mulige kunder.
For mig vil det kune være interessant at tage på messer, hvor gæsterne er virksomheder. Mit produkt er en SMS-service, som ikke lige er en hyldevare man sælger på eksempelvis en webshop. Så jeg har også brug for at blive set af mange typer virksomheder, store som små.

Men jeg kan så også forstå at tage på messe som udstiller bestemt ikke er en billig løsning.

Venlig hilsen
Lars Holm - LH Media 

Venlig hilsen - Lars Holm
LH Media - SMS-baseret kommunikation

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har heller ikke et fysisk produkt, men skal også sælge en ydelse, men det tror jeg da ikke er noget problem.

Vi skal på Dansk Byggeris IT-messe her i næste uge og jeg glæder mig meget. Det er min første gang på messe som udstiller og jeg er spændt på om det "giver noget"

Jeg glæder mig til at møde kunderne og få en ordentlig snak med dem.

men om det er en god forretning, det ved jeg ikke endnu, jeg skal give nærmere besked efter messen :-)

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette: Det vil jeg glæde mig til at høre mere om.

Lars: Jeg er også lidt skræmt væk af udgifter, fordi jeg er i den nye ende, men der er vel også noget der kan trækkes fra osv, det hjælper altid lidt.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er jeg hjemme fra messe.. totalt bombet, men det var fedt.

Nej, jeg kom ikke hjem med en fyldt ordrebog :-) Men jeg kom hjem med en masse gode kontakter og jeg er sikker på at det, udover at have været rigtig lærerigt, også er noget der bestemt gavner os på længere sigt.

Jeg er forundret over hvor udfarende og opsøgende man selv skal være på en messe, men når man først lige har luret den, så går det ganske fint.

Lidt ekstra kunder har det givet, men som sgt: en masse rigtig gode kontakter og jeg vil bestemt anbefale det.

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 100
Fra  Rasmus Thrane Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Hvis man er sikker på at der kommer en masse potentielle kunder er det et oplagt vælg.
Men prisen løber hurtigt op i 100.000 kr. plus (Ihvertfald i min branche).

Nogle gange bør man spørge sig selv, om prisen for at deltage på messe kan bruges anderledes kontra anden markedsføring. Men kommer igen an på branchen tror jeg.

Messer er godt til at fremvise sine produkter/ydelser fysisk hvor nettet jo har sine begrænsninger.

Tag på messe hvis du har indtryk af den er velbesøgt og økonomien hænger sammen. Hvis dine konkurrenter også er der bør man seriøst overveje selv at være tilstede også.

En anden vinkel er networking.

 

 

 

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så blev Roskilde Messen meget vel overstået ... 1 opstillingsdag og 2 hårde messedage med mere end 18.000 gæster er overstået. I betrækning af at vi aldrig har deltaget på en messe før og at den messe vi deltog i var en "forbrugermesse" og vi kun sælger b2b, så gik dagene rigtigt godt og jeg har allerede bestilt stand på deres messe til efteråret i Rødovre...

Jeg kom hjem med en kalender med nye aftaler i samt nye kontakter til andre erhvervsdrivende.

Peter

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)