Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har en virksomhed pligt til løbende at undersøger en chaufførs kørekort?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, dog uden held, så nu prøver jeg jer :-)

Har en virksomhed pligt til løbende at undersøge en chaufførs kørekort? Hvis ja, er der nogen som er erfaring hermed?

 

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

har i hvertfald prøved at politiet forlangte at man tjekket kørekort på ansatte og at de ellers mente de kunne holde firmaet ansvarlig for kørsel uden kørekort om de så kan det når det kommer til stykket ved jeg ik 

men det er jo umuligt for en virksomhed at tjekke om et kørekort er gyldigt så det er jo helt håbløst

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

helt håbløst er det vel ikke? man kan vel bede om at se kortet?

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nu forholder det sig jo sådan at man sagtens kan være i besiddelse af et kørekort selv om man er frataget retten til at køre bil 

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Det er i Danmark forbudt at overlade et køretøj til en person uden gyldigt førerbevis. Dvs. det er forbudt at låne en bil ud til en person der ikke har kørekort. Jeg tror ikke der er nogen forskel på om det er privat eller i forbindelse med arbejde. Kort sagt når du overdrager en bil eller et andet køretøj har du pligt til at sikre dig at personen du overdrager det til har et gyldigt kørekort. Det samme gælder alle andre køretøjer så det korte svar er nok at de har ret. I princippet skal du nok ikke bare tjekke det en gang i mellem men hver gang du overdrager et køretøj til nogen.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan tjekker man om det er gyldigt ? 

ja er helt eneig med overstående men begyndte vi alle sammen at ringe til politiet hver gang vi lånte vores bil ud ville det nok skabe en del problemer det vil jo så sige for at være helt firkanted at man som arbejdsgiver skal ringe til politiet hver dag før man overdrager køretøjet ? 

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt spørgsmål egentlig. Fordi f.eks. kørende sælger/håndværker, som kører i bil hver evige eneste dag. Hvis man skulle sikre sig det hver gang, ved at ringe? Fordi personen kan jo som sagt godt have et kørekort, men som tidligere nævnt ikke have føreret. Overvej hvis samtlige håndværkere osv. skulle ringe ind til Politiet hver morgen ved 07:00 tiden?

Du må stole på din ansat og hvis han skulle køre uden kørekort, må han vel kunne stilles til ansvar gennem en kontrakt? Hvis du indgår en kontrakt hvor i der står at den ansatte erklærer hermed at han er i besiddelse af et gyldigt førerbevis ved sin underskrift og at han har pligt til at meddele, hvis han skulle få frataget køreretten.

^Så slipper du vel for at ringe. Men jeg ved det ikke. Men spændende spørgsmål. Skriv gerne svaret.

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Slagelse
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 106
Fra  Jim Drejer Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne side skulle afklare problemet.

http://atl.di.dk/Transportregler/lovservice/Pages/KontrolafKoerekort.aspx

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det fungere ik bare min pointe .... er man dum nok til at tage et job der kræver kørekort uden at have et gyldigt kørekort går jeg ud fra man også er dum nok til at vise et ugyldigt kørekort for at beholde jobbet .... kan godt være at man i den offentligge sektor finder det i orden at beskæftige sig med ligegyldige ting men tror ik mange selvstændige har det sådan

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan jo heller ikke være rigtigt at det hele skal være et stort kontrol samfund. Man bør da kunne stable et nogenlunde bæredygtigt samfund på gensidig tillid. 

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)