Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hosting i tyskland via dansk DNS server

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber i kan hjælpe med et hurtigt spørgsmål? skal have hosted et par sider for nogle kunder cirka 5 sider, har ingen plan om at lave et åbent webhotel som One.com primært til allerede kendte kunder. Overvejede derfor en ubuntu 12.04 webserver VPS med så meget ram som muligt og parallel plesk installeret. Sad og kiggede på priser med mere fik så fat i et hosting firma der hedder hetzner i tyskland og fik den tanke at jeg via en dansk DNS server (måske gratis DNS) kun hoste i tyskland. (skal selvfølgelig være super stabilt :-) )

Er der nogen der har erfaring med dette, og vil i dele den med mig? tak påforhånd.

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget nemt. Du køber og/eller redelegerer alle de domæner du har lyst til, og så opretter du DNS Records som peger ned på den/de IP(er) du har/får i Tyskland, eller hvor du ender med at vælge udbyder.

Hetzner er meget billige, men det kræver i flere tilfælde at man kan lidt selv. Har selv været der i mange år med dedikerede servere, og er meget tilfreds overordnet set.

Jeg bruger DLX.dk til DNS, da deres kontrolpanel er banelængder bedre end GratisDNS og alle andre jeg har testet. Og så koster .dk kun en rund 60-krone ;-)

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt tak :-) opdagede også lige nogen der hedder serverhosting.dk som jeg vil kigge lidt på! Jeg er ikke så bange for selv at opsætte, men mere interreseret i at der er mulighed for en service aftale der evt. kunne tage over ved nedbrud med mere, feks, hvis jeg er på ferie. (ved godt det koster, men det er vigtigt at det virker da vores kunder kræver det). 

Hvis jeg evt. skulle tilføje flere kunder til webhotelet, er der nogen der har anbefalinger omkring hardware (vil godt have en stærkt webhotel som ikke bliver langsomt ved peak tider som ONE. tænkte jeg ville starte med en VPS og 4 gb ram. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)