Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugt modetøj på nettet?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har fået en ide, så jeg lige vil vende med jer aminoer

Jeg er meget passioneret for tøj, altså modetøj. Jeg har en ide der lyder på at sælge genbrugs modetøj på nettet. Tøjet finder jeg selv ved at opkøbe gammel tøj fra fx. genbrugsforrentninger (har i forvejen ret meget) 
Nu tænker i sikkert at der i forvejen findes Trendsales. Forskellen er bare at min ide er at man ikke kan sælge det derinde som bruger. 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre ikke på ideen. Jeg kan ikke se hvorfor man skulle købe det hos dig (webshop), fremfor hos Trendsales, DBA, QXL, m.v..

Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Da det på de hjemmesider er privatpersoner der sælger varene (mindre del virksomheder). Udover det skulle hjemmeside også fungere som en slags modeblog så som. DDS eller street couture

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre også det bliver en hård omgang.. Går de fleste ikke på TS?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København
Tilmeldt 25. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Fra  diCEPT ApS Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man ser fra køberens synsvinkel, kan jeg da godt se en fordel i at man køber brugt modetøj via en webshop istedet for andre private gennem Trendsales, DBA, QXL osv.

Set fra køberens side

Fordele:

- forbrugerrettigheder

- man kan stole på at det man betaler for også er det man får

- sikkerhed

- pengene bliver først trukket, efter at varen er modtaget

Ulemper:

- prisen er nok højere i webshoppen

- mindre varesortiment

Hvis du så, som ekstra service, også tilbyder at tilbagekøbe varen for x-% af salgsprisen, så tror jeg at du kan få skabt en loyal kundegruppe.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Strib
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 22
Fra  NonsensMedia Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, ideen med en blog, tror jeg at du skal holde fast i. Min kæreste (den er god nok, det er ikke bare en dårlig undskyldning for at kigge på piger ;) ) viste mig en blog den anden dag, hvor en eller anden pige finder noget tøj i genbrug, og tager det på en dag, tager nogle nice billeder hvor hun er ude i det, og smider det til salg på hendes blog for sindssyge priser. (Isabella Thorsen tror jeg hun hed?). Skide smart. Så jeg tror faktisk godt det kan lade sig gøre.

Det der er det svære ved den slags, er administrationen. Du skal tage gode billeder, skrive størrelser, priser og alt det der, for bare et enkelt produkt. Det tager lang tid, og er typisk det der lukker secondhand webshops. Så du skal finde en måde hvorpå at dine margener bliver vanvittigt store, for du skal tjene rigtigt meget per produkt for at det kan løbe rundt.

Men hvis din passion er mode, kan det jo også være et springbræt til noget bedre, og en værdifuld erfaring. Men vær klar over at det koster mindst ligeså meget som en normal webshop i marketing hvis du ikke er meget smart omkring det, og det tager meget mere tid at vedligeholde.

Det var mine 2 cent, god vind med det.

Mvh Niclas

Tilmeldt 11. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for alt det konstruktive kritik! 

Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig :)

Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig med dicept ApS :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)