Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Depositum

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad jeres holdning er til at opkræve depositum.
 
Vi er et lille firma og i forbindelse med bestilling af vores telte og vildmarksbade opkræver vi et depositum på 50% af ordren. Der er flere gunde til dette:
 
1. Telte produceres individuelt efter ordre og vi skal forudbetale vores levenrandør, hvilket kan betyde op til 1½ måneds udlæg fra vores side.
 
2. Vi har en gang brændt fingrene ved ikke at opkræve depositum og da vi fik teltet hjem, så annulerede kunden ordren og vi stod med et specialsyet telt.
 
Er der nogen af jer, som har erfaring med dette. Min fornemmelse er, at det måske skræmmer en del kunder væk, som ikke har tillid til at forudbetale, men det er jo svært at måle. Jeg ville da klart helst undgå at skulle opkræve depositum, da det også administrativt er lidt bøvlet.
 
Hvad er jeres holdning til dette og har I en bedre løsning?
 
Hilsen
Finn
 
 
Fra 3100
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 
Jeg synes bestemt ikke der er noget i vejen for at bede om (nogle) penge up front, når det er "bestillingsarbejde".
 
Jeg tror endda at det er helt almindeligt - og hvis kunderne er fornærmede over det, kan det måske skylde at det netop er dem, som ikke er helt sikre på deres køb, og kunne ende med at blive én af dem, der fortryder, når varen kommer hjem .....
 
Anne Mette

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har det også som Anne Mette, jeg mener det er helt i orden at opkræve depositum ved den slags. Jeg synes også at man ofte kan kræve det, selvom der ikke nødvendigvis er tale om bestillingsarbejde som når i skal levere specielle telte.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vil opkræve et depositum så skal du gøre det. Og hvis en potentiel kunde ikke er enig, ja så passer I nok ikke sammen. Det er sgu vigtigt at få sine penge ind og da specielt i din branche - og med den dårlige erfaring du har haft. Men det er klart, hvis du mister mange kunder til dine konkurrenter på den konto, skal du nok overveje om dit depositum er for højt.

Har du nogle konkurrenter og hvad gør de?
Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper

Vi har kun få konkurrenter når det gælder vores telte, men lidt flere som også sælger vildmarksbade. Det er lidt forskelligt om man bruger depositum, men de fleste gør.
 
Dejligt at høre jeres mening.
 
Hilsen
Finn
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
det lyder som om depositum er vejen frem, men er nu ikke ekspert.

Men det handler vel også om Jeres egne krav til dels likviditet og sikkerheden for at salget gennemføres. Derudover kan i jo gennem noget tid vurdere om I mister mange kunder på det.
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 04:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Finn,

Ja, det er en svær beslutning, og det er også træls at miste penge på sådan en kunde. Men husk nu lige, at ifølge købeloven er det ikke muligt for en kunde at ophæve handlen uden nogen grund. Selv hvis der er noget galt med teltet er du kun forpligtet til at ophæve handlen, hvis der er tale om en "væsentlig mangel".

Derfor kan du hvis kunden ikke vil betale, ifølge loven begynde at sende ham rykkere. Også selvom han ikke har gidet at hente teltet. Det emne er der mange emner om her på Amino.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)