Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab 101

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har for nyligt oprettet en enkeltmandsvirksomhed i Sverige. Da jeg havde virksomhed i DK, brugte jeg bare et hjemmelavet Excel-ark, men det må man ikke i Sverige. Jeg har nu købt E-conomic, og har brug for at sætte mig lidt mere ind det regnskabstekniske. Mit spørgsmål er så: Vil jeg kunne finde noget litteratur på dansk og gå ud fra at det sådan cirkus er det samme der gælder i SE. Der er tale om helt grundlæggende ting som kredit/debet, konti m.v.

Og hvis det er tilfældet, er der nogen der kan anbefale noget litteratur?

Mvh

Kim 

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Nu kan jeg se, at du bruger e-conomic - jeg ved ikke, om du kender til vores online regnskabsordbog?

Vi har både en dansk og en svensk udgave af regnskabsordbogen på de respektive websites. De indeholder nogle af de samme ord, men også mere landespecifikke regnskabstermer. 

Jeg ved ikke, om det var sådan noget litteratur du havde tænkt på? Men måske det kan hjælpe dig lidt i gang med de nogle af de grundlæggende begreber inden for regnskab og bogføring.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sisse,

Tak for dit svar. Jeg er bekendt med jeres wiki, og har også kikket lidt rundt på diverse videoer. Det er dog lidt mit indtryk at de er lavet for folk med en vis kendskab til regnskab i forvejen. Det jeg er på jagt efter, er mere en lærebog i grundlæggende regnskab.

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Kim

Ja, vores wiki er en samling af hjælpevideoer og artikler, som hjælper med, hvordan man bruger e-conomic, og ikke hvordan man rent faktisk bogfører. Nogle af artiklerne er mere dybdegående end andre, men flere af dem er lavet med henblik på at hjælpe nye brugere i gang.

Er der et bestemt emne, du mangler en artikel/video om, så må du sige til. Måske er der andre brugere, der leder efter en lignende video/artikel, og så kan jeg snakke med en kollega om at få lavet den.

Linkene, som jeg gav dig, er til vores regnskabsordbog, som er en forklaring af ca. 150 forskellige regnskabstermer. Det er som sådan ikke en lærebog eller en guide til, hvordan man bogfører. Men det kan være med til at give en forståelse af forskellige regnskabstermer.

Hvis ikke du har held med at finde en skriftlig guide til regnskab, så kan det være en mulighed at snakke med en revisor eller bogholder. Hvis du ikke selv har en tilknyttet din virksomhed, kan du finde en på e-conomic revisorliste. Der skal du nok kunne finde en, som gerne vil sætte et par timer af til at sætte dig ind i de grundlæggende regnskabsregler.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sisse,

Nu har jeg fundet lidt af det som jeg søgte. En helt elementer indføring i regnskab: http://www.unicell.se/documents/Bokforingskurs.pdf

[Et niveau højere havde nok også gået ;)]

Jeg vil tro at det er en af jeres konkurrenter.

Om der er andre der søge samme viden, ved jeg ikke. Det har I nok bedre føling med, end jeg har.

Mvh

Kim 

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Fra Lund
Tilmeldt 5. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  Sampi Sports Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

...ved nærmere gennemlæsning, er det faktisk ret præcist det jeg var på jagt efter.

24-timers Le Mans-inspireret cykelløb - www.oresund24.se

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt du fandt, hvad du ledte efter Yes

Jeg kom faktisk lige i tanke om, at vi afholder et gratis online kursus i praktisk bogføring. Det er er helt nyt kursus, og derfor kom jeg ikke lige i tanke om det med det samme - fjollet Smile

Der er én ledig dato tilbage i februar, den 26. fra kl. 14.30 til kl. 15.30 (i næste uge kommer der datoer for marts). Kurset er godt nok på dansk, men jeg vil da tro, at det også vil kunne bruges til svensk bogføring. Så hvis du har brug for lidt mere info end pdf-filen, så kan du tilmelde dig det gratis kursus her.

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)