Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret ved serviceydelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har svært ved at gennemskue om der er fortrydelsesret på serviceydelser.

Vi sælger annoncer på månedsbasis til andre erhvervsvirksomheder. Kan de fortryde købet, som i øvrigt (i fase 1) ikke gøres over nettet, men på "gammeldaws" vis.

På forhånd tak.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej. En serviceydelse aftalt mellem to parter - som køb af en annonce - kan ikke fortrydes.

Men der kan gøres indsigelse, hvis kunden ikke mener, at de HAR bestilt annoncen. Så er det op til sælger at bevise, at en ordreafgivelse har fundet sted.

Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Birte. Er det noget, der burde fremgå af købeloven eller hvordan?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo nok ikke skrive alt ind i en købelov, som folk kunne finde på at ønske sig. Loven siger, at en aftale er bindende for begge parter.

Man skal så bare kunne bevise, at en sådan aftale er indgået. Det er der hverken noget nyt eller mærkeligt i.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

generelt er alle handler der er indgået personligt mellem to B2B forretninger jo bindende - de skal kunne bevises indgået, langt bedst ved konkret underskrift - men en del bruger telefonoptagelser. Man skal bare sørge for, at aftalen er klar, hvad er det som skal leveres og hvornår - for ellers kan der jo protesteres mod at det leverede (annoncen f.eks.) ikke var som aftalt, så jeg foreslår en klart skriftlig og godt beskrivende aftale

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 105
Fra  Ergooffice.dk Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapitel 6
 
Den erhvervsdrivendes opfyldelse af aftaler om varer og ikkefinansielle tjenesteydelser indgået ved fjernsalg
 
§ 24. Medmindre andet er aftalt, skal den erhvervsdrivende ved aftaler om varer og ikkefinansielle tjenesteydelser indgået ved fjernsalg levere sin ydelse senest 30 dage efter den dag, hvor forbrugeren afgav bestilling eller tilbud.
 
Stk. 2. Misligholder den erhvervsdrivende aftalen på grund af forsinkelse, som skyldes, at den aftalte ydelse som helhed ikke kan leveres, kan forbrugeren hæve aftalen, uanset om forsinkelsen er af væsentlig betydning for forbrugeren, og den erhvervsdrivende skal underrette forbrugeren herom. Aftalevilkår, hvorefter forbrugeren bærer risikoen for, at varen eller tjenesteydelsen som helhed ikke kan leveres, er ikke bindende.
 
Stk. 3. Hæver forbrugeren aftalen i medfør af stk. 2, skal den erhvervsdrivende tilbagebetale eventuelle forudbetalte beløb snarest og senest 30 dage efter, at den erhvervsdrivende har modtaget forbrugerens meddelelse om ophævelsen.
 
Stk. 4. Stk. 1 gælder ikke for de i § 9, stk. 2, nr. 1-3 og 5, nævnte aftaler. Stk. 2 og 3 gælder ikke for de i § 9, stk. 2, nr. 3 og 5, nævnte aftaler.

Så kan du selv forlov til at analyser/vurdere sagen:)

Mvh Spetslai nang

www.ergooffice.dk billige ergonomiske kontormøbler til iværksætter.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)