Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger nogle gode problemløseres idéer

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer.

Det er sådan at jeg sammen med 3 andre er i gang med at lave en webshop, en webshop med personlig pleje etc. I starten gik alt som det skulle, vores idéer er tårnhøje og den ene af os prøvede at kontakte de to første distributøre vi havde skrevet ned, der kunne hjælpe os med nogle af de mærker vi skulle bruge. Fra dem begge fik vi et ja, og jeg tror det er derfor at vi siden der ikke så det som noget stort problem at skaffe godkendelser hos de andre forskellige distributører(dumt, i know). MEN, efter langt det meste af det andet nu er ordnet, begyndte vi så at kontakte alle distributørerne fra den liste vi havde lavet, og det er tilfældigvis sådan at de to første vi ringede til dengang er de ENESTE vi endnu har fået godkendelse fra, bortset fra yderligere én mere.
Grunden lyder, at det er sådan at vi nu skal have en fysisk butik for at det kan godkendes fra selve mærkernes hovedkontor, så distributørerne må ikke gå videre med det før vi har en fysisk butik.
Så nu står vi her, og ligger hovederne i blød om hvad vi så gør. Derfor tænkte jeg at det ikke kunne tage skade at dele det med jer, og evt. Håbe på at der sidder en derude med en kanon idé :).

Og ellers rigtig god dag til jer alle!
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Den logiske (og dyreste) løsning er klart at finde de billigste lokaler i kan i et område hvor i ved at der ikke er nogen forhandler af produkterne, leje det og lave en lille butik/kontor, og så spørge importøren igen. Hav butikken som et omdrejningspunkt/lager og læg kræfterne i webshoppen.

Faktisk var det det Zappos (www.zappos.com) gjorde da de begyndte at forhandle sko for mange år siden hvor importørerne var endnu mere krakilske og nervøse for webshops. Ingen ville sælge til dem, så de oprettede en butik i deres reception på kontoret og pludselig så havde de en fysisk butik som produkterne accepterede.

Det er desværre ret normalt at de fleste produktfirmaer ikke bare gider sælge til hvilken som helst webshop. Det gør de ikke fordi det udvander deres produkt og de mister kontrollen over hvornår der køres tilbud, skaber for meget konkurrence der driver priserne nedaf og tvinger dem til at sælge billigere tilforhandlerne etc.

For ikke at komme i karambolage med de forhandlere der investere penge i dyre butikker, skilte, reklamer osv, vælger de ofte at udelukke webshop-baserede firmaer der ikke har en fysisk butik, da produkterne ikke mener de får samme kvalitetsmarkedsføring og "plads" i en webbutik i forhold til en fysisk butik hvor folk ser og prøver deres produkter. Samtidig er de også bange for at de fysiske butikker vil droppe at forhandle dem, hvis de konstant oplever at folk bare kommer ind og prøver produkterne og så går hjem og køber dem på nettet.

Det kan virke ulogisk og urimeligt, men faktisk giver det god mening for produkterne i mange tilfælde, for det er langt nemmere for produktet selv at lave en god webshop og sende produktet og lukke det "forhandlerhul", end det er at begynde at starte en massse fysiske butikker. Så de vil helst holde sig gode venner med de fysiske butikker. :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)